W październiku w USA sprzedano 7,422 samochody marki Volvo co sprawiło, , że w tym miesiącu Stany Zjednoczone były największym rynkiem zbytu dla szwedzkiego producenta. Doskonały wynik jest pochodną ogromnego zainteresowania klientów nowym flagowym modelem marki XC90, który był w tym okresie najczęściej sprzedawanym modelem Volvo na rynku amerykańskim.

Również sprzedaż w Europie wzrosła osiągając łącznie poziom 24,468 sztuk, co daje 5.2 % poprawę wyniku. Na wyróżnienie zasługuje rynek szwedzki, który zyskał o 9%. Dzięki temu udział marki w rynku to już niemal 22%. Dobre wyniki płyną także z Niemiec, gdzie rosnąca sprzedaż modelu XC90 sprawiła, że był to drugi w kolejności region pod względem liczby sprzedanych egzemplarzy tego modelu.

Pozytywne wieści płyną także z Chin. W Państwie Środka nie słabnie zainteresowanie modelami XC60 oraz S60L, które przełożyło się na 2% wzrost sprzedaży w porównaniu do października 2014.

Tak prezentują się statystyki sprzedaży (dostawy do klientów końcowych) samochodów wyprodukowanych przez Volvo Car Group:

Październik Styczeń – Październik
2014 2015 Zmiana 2014 2015 Zmiana
Chiny 6927 7066 2,0% 66125 63721 -3,6%
USA 3972 7422 86,9% 47828 53803 12,5%
Szwecja 6609 7205 9,0% 49374 53955 9,3%
Europa Zachodnia 16652 17263 3,7% 147500 155116 5,2%
Pozostałe rynki 6520 6845 5,0% 69053 65352 -5,4%
Łącznie 40680 45801 12,6% 379 880 391947 3,2%

 

Globalnie wśród najpopularniejszych modeli Volvo prowadzi Volvo XC60 z wynikiem 12,645 sprzedanych egzemplarzy (2014: 11,895), na drugim miejscu znajduje się Volvo V40 oraz V40 Cross Country, których dostarczono łącznie 8,407 (2014: 9,981). Trzecim w kolejności najpopularniejszym modelem był flagowy Volvo XC90 – sprzedano 6,430 sztuk.