Zrównoważony rozwój – tożsamość marki Laminam.

Firma Laminam z odwagą patrzy w przyszłość i stawia czoło wyzwaniom jutra. Mimo, że wciąż utrzymuje pozycję lidera w branży, Laminam skupia się także na dbałości o środowisko, dobrym samopoczuciu pracowników i ich zawodowym rozwoju. Marka blisko współpracuje z lokalnymi samorządami i stowarzyszeniami, angażując się społecznie i wspierając swój region. – Firma Laminam zbudowała silne relacje regionalne, aby wspomóc rozwój społeczności lokalnych regionów, w których znajdują się fabryki marki. Sponsoruje i wspiera kulturę, inicjatywy sportowe i inwestycje architektoniczne – podkreśla Alberto Selmi, prezes i dyrektor generalny firmy. Laminam szczerze wierzy w wartości zrównoważonego rozwoju i uważa je za integralną i zasadniczą część swojej tożsamości.

 

Zielony raport

Właśnie w tym duchu Laminam przygotował swój pierwszy raport dotyczący zrównoważonego rozwoju. Zobowiązując się do upublicznienia twardych danych, wyznaczył sobie jednocześnie nowe i ambitne cele biznesowe. Firma pragnie wytwarzać powierzchnie wykończeniowe z surowców naturalnych, wykorzystując najnowocześniejsze procesy i metody produkcji mające minimalny wpływ na środowisko naturalne. Marka Laminam chce być nie tylko liderem w odpowiedzialnym podejściu do produkcji, lecz także w etycznym prowadzeniu biznesu.

 

Twarde dane

Dane, które marka Laminam publikuje w swoim raporcie jasno pokazują, że strategia działań w duchu zrównoważonego rozwoju nie jest jedynie przelotnym kaprysem wynikającym z mody.
Przytoczone w raporcie liczby mówią same za siebie. Laminam ma najszerszy asortyment produktów w swoim sektorze rynku (136 rodzajów wielkoformatowych spieków kwarcowych w czterech grubościach i dwóch rozmiarach). Dziś Laminam, ze skonsolidowanymi przychodami wysokości 129 milionów Euro i 464 pracownikami produkuje i dystrybuuje płyty do ponad 100 krajów! W ciągu ostatnich 5 lat firma osiągnęła średni skumulowany roczny wskaźnik wzrostu (CAGR) na poziomie 27% . To najlepszy dowód na to, że obrany przez firmę model biznesowy, odróżniający ją od konkurencji jest właściwy. W samym 2019 obrót Laminam wzrósł o 13% w stosunku do 2018 roku. Co ważne, aż 78% obrotu osiągnięte zostało poza Włochami. To świadczy o prawdziwym międzynarodowym sukcesie. W ślad za sukcesami idzie znaczny wzrost zrealizowanych szkoleń wolontariackich, pracowników z umową na czas nieokreślony i spadek liczby wypadków w miejscu pracy. Laminam w stu procentach korzysta z wody technologicznej, ponownie wykorzystuje metalowe wsporniki, ma także własną instalację fotowoltaiczną, która w dużej części zaspokaja jej zapotrzebowanie na energię elektryczną.

 

Innowacje

– Zespół Badań i Rozwoju firmy Laminam od początku swojego istnienia wprowadza technologie produkcji mające na celu wytwarzanie produktów z naturalnych surowców, które są trwałe,
a jednocześnie nadają się do recyclingu. To sprzyja promowaniu dbałości o środowisko naturalne – mówi prezes i dyrektor generalny firmy Alberto Selmi. Wielkoformatowe spieki kwarcowe marki Laminam produkowane są przy użyciu innowacyjnych metod i technologii. Zautomatyzowane i zdigitalizowane maszyny zwiększają efektywność energetyczną i bezpieczeństwo przy jednoczesnym zmniejszeniu wpływu produkcji na środowisko naturalne. Najlepszym przykładem odpowiedzialnego podejścia marki do kwestii zrównoważonego rozwoju jest proces zagęszczania – ma on kluczowe znaczenie przy produkcji spieków kwarcowych. Proces ten przebiega przy minimalnym zużyciu energii i wody oraz umożliwia ponowne wykorzystanie odpadów produkcyjnych, co pozwala z kolei zmniejszyć zużycie nowych zasobów. Jednocześnie kolejne zakłady produkcyjne instalują technologie redukujące emisję dwutlenku węgla, co wpływa na poprawę jakości powietrza i ogólny dobrostan okolicy.

 

Przełomowa nowość

IN-SIDE to wyjątkowy produkt, nowość w ofercie Laminam. Pierwsza kolekcja, która oferuje ten sam efekt wizualny na krawędzi przeciętego spieku i jego powierzchni. Osiągnięto to dzięki nowej technologii mieszania naturalnych surowców o zróżnicowanej wielkości ziaren. Dzięki niej uzyskany efekt do złudzenia przypomina naturalny kamień. Nowa kolekcja to absolutna nowość w branży producentów ceramiki na świecie, także na szczeblu technologicznym w duchu zrównoważonego rozwoju. Laminam stosuje naturalne surowce i barwniki na bazie wody (mają one śladowy wpływ na środowisko). Efekt wizualny widoczny już po przecięciu płyty, pozwala również ograniczyć ilość prac przy obróbce, a tym samym zminimalizować wykorzystanie wody w trakcie produkcji blatu.

 

Czystość i higiena

Nastały czasy, gdy łatwość w utrzymaniu czystości nie jest tylko kwestią estetyki. Dzięki zastosowaniu powłoki Hydrotect®, powierzchnie płyt Laminam są bioaktywne. Powłoka Hydrotect® oczyszcza powietrze, neutralizuje brzydkie zapachy, eliminuje rozwój bakterii, a dzięki hydrofilowym właściwościom i reakcji chemicznej indukowanej przez działanie promieni UV, usuwa brud
i zanieczyszczenia. Powłoka Hydrotect® to także obniżenie kosztów – tym razem, tych związanych utrzymaniem powierzchni w czystości.

 

Certyfikaty świadczą o jakości

Cyrkon lub krzemian cyrkonu to popularny minerał. Jest twardy jak diament i biały jak śnieg. Często więc wykorzystuje się go na przykład przy produkcji białych blatów. Jednak, ze względu na czynniki geochemiczne i mineralogiczne, z natury jest to minerał radioaktywny. Nie dziwi więc, że w całej Europie, a od niedawna również i w Chinach obowiązują bardzo ostre restrykcje przy imporcie produktów zawierających cykron. Laminam do produkcji swoich płyt wykorzystuje nowy krzemian cyrkonu uzyskiwany z uważnie wyselekcjonowanych minerałów. Gwarantuje to uzyskanie takich samych parametrów technicznych i takiego samego jasnego odcienia bieli przy spełnieniu wymogów importu do krajów europejskich oraz Chin.  Laminam posiada ważne certyfikaty takie jak EPD, LEED and BREEAM Certification, KosherCertification, National Standard Food Certification, CCC, UPEC, ITB.

 

„Powierzchnie doskonale naturalne” to nowe hasło Laminam. Ma ono promować produkty marki na całym świecie. Slogan symbolizuje nową tożsamość firmy, jej zaangażowanie w ochronę środowiska
i dobro pracowników.