Od września 2012 roku inicjatywa PASS nagradza finansowo każde udane podanie piłki wykonane podczas meczów faz grupowych i eliminacji Ligi Europy UEFA. Środki przeznaczone są na wsparcie finansowe ponadpodstawowej edukacji młodych ludzi w najbardziej potrzebujących krajach. Mając
na celu sfinansowanie miliona dni nauki do końca 2015 r., Western Union zadeklarowało trzyletnią dotację w wysokości 1,8 miliona dolarów. Poprzez swoją fundację Western Union wsparło programy edukacyjne UNICEF dla młodzieży w 10 krajach (
wideo).

 

Patrick Gaston, prezes Fundacji Western Union, powiedział: „Przesyłanie pieniędzy w szczytnym celu
to esencja tego, czym zajmujemy się na co dzień. Finansowanie edukacji swoich bliskich jest jednym
z głównych powodów, dla których klienci Western Union korzystają z naszych usług. Według danych UNESCO, 71 milionów młodych ludzi na całym świecie nie odbiera edukacji na poziomie średnim albo zawodowym. To ogromna strata ekonomicznego i ludzkiego potencjału. Każdy dodatkowy rok nauki zwiększa potencjalną szansę osoby na rynku.”

 

„Trzy lata temu, gdy Western Union zaczynało sponsorować Ligę Europy UEFA, byliśmy zdeterminowani by sprostać naszemu zobowiązaniu. Dzisiaj z dumą mogę powiedzieć, że spełniliśmy swoje obietnice ułatwienia dostępu do lepszej edukacji i już widać zmiany na lepsze, które byłyby niemożliwe bez funduszy PASS. Chciałbym podziękować wszystkim zaangażowanym w inicjatywę, w szczególności UNICEF, który wprowadza w życie niezbędne projekty edukacyjne pomagając dzieciom ukończyć szkołę
i patrzeć z optymizmem w przyszłość, ale też graczom, fanom, klientom i pracownikom, którzy wsparli inicjatywę swoim zaangażowaniem” – dodał Patrick Gaston.

 

Inicjatywa PASS wspiera projekty edukacyjne w tym: szkolenia nauczycieli i rozwój programów nauczania, naukę umiejętności finansowych, zawodowych i życiowych dla nieletnich, rozbudowę szkół oraz wiele innych. Fundusze PASS zostały już przekazane programom edukacyjnym UNICEF w Brazylii, Senegalu, Nigerii, Chinach, Maroko, Turcji i na Jamajce, a następne trafią do Kolumbii, Meksyku
i Rumunii jeszcze w tym roku.

 

Inicjatywa PASS jest kluczową częścią trzyletniego programu Education for Better, zainicjowanego
we wrześniu 2012 r., podczas Zgromadzenia Ogólnego ONZ, przez Western Union i Fundację Western Union. Elementami projektu PASS są dobroczynne granty przekazywane przez Fundację Western Union, a także produkty i usługi, wolontariat oraz reprezentowanie beneficjentów i wsparcie marketingowe dla idei edukacji ponadpodstawowej i zawodowej dla dzieci na całym świecie.

 

Podczas gdy gracze wspierali akcję na boisku, PASS był także wspierany komunikacyjnymi programami poza boiskiem, dzięki którym fani piłki nożnej, klienci Western Union i pracownicy firmy mogli brać udział w grze.

 

Przez trzy sezony działalności inicjatywa PASS przyciągnęła też szeroko znane osobistości ze świata sportu. Globalny ambasador PASS, Patrick Vieira, były piłkarz m.in. Arsenalu Londyn, Juventusu Turyn
i reprezentacji Francji, który zainicjował projekt podczas otwarcia sezonu 2012/13 Ligii Europy UEFA, wybrał się ostatnio do Senegalu, swego kraju pochodzenia, by na własne oczy zobaczyć działania wdrażane przez UNICEF (
wideo).

 

Wśród graczy, którzy wsparli inicjatywę: Tim Howard, bramkarz reprezentacji USA i klubu Everton, przewodniczył kampanii PASS Dla Szkół (wideo). Inna gwiazda, Nigeryjczyk Jay Jay Okocha wrócił
do swojego byłego klubu Eintracht Frankfurt w Niemczech, by spotkać się z fanami. Roberto Carlos, brazylijska legenda piłki nożnej, spotkał się w lutym 2014 r. w Istambule z uczniami wspieranymi przez programy UNICEF.

 

Marc Audrit, wiceprezes Western Union podsumował akcję słowami: „Piłka nożna łączy cały świat. Chcieliśmy wykorzystać siłę futbolu. Dzięki niej udało nam się zebrać środki i pokazać jak dużym problemem jest brak edukacji wśród młodych ludzi. Inicjatywa PASS pomogła nam pokazać światu,
że pomaganie sobie jest tak samo ważne na jak i poza boiskiem”

***

Dodatkowe dane:

 

Zbiorcze statystyki dot. stanu systemów edukacji na świecie:

 

  • 743 mln dorosłych w 2015 r. nie posiada podstawowych umiejętności czytania i pisania
  • 58 mln dzieci na całym świecie nie posiada podstawowego dostępu do edukacji[1]
  • 85% osób badanych na całym świecie zgadza się ze stwierdzeniem, że ‘wyrównywanie szans edukacyjnych” to jeden z naważniejszych problemów, którymi należy się zająć[2]

 

O Western Union

Spółka Western Union (NYSE: WU) jest liderem w zakresie usług płatności o zasięgu globalnym. Western Union, wliczając także usługi płatności oferowane pod markami Vigo, Orlandi Valuta, Pago Facil oraz Western Union Business Solutions oferuje klientom indywidualnym i biznesowym szybkie, niezawodne
i wygodne sposoby wysyłania i odbierania pieniędzy na całym świecie, jak również dokonywania płatności oraz wysyłania przekazów pieniężnych. Na dzień 31 grudnia 2014 roku usługi pod markami Western Union, Vigo i Orlandi Valuta oferowane były w ramach połączonej sieci około 500 tys. placówek w ponad 200 krajach i terytoriach na świecie i 100 000 bankomatów i kiosków. W 2014 r. firma Western Union wykonała 255 mln transakcji pomiędzy klientami na całym świecie, przekazując 85 miliardy dolarów, a także zrealizowała 484 milionów płatności biznesowych. Więcej informacji odnajdą Państwo na stronie: 
www.westernunion.com.

O Western Union Foundation

 

Fundacja Western Union została powołana by tworzyć lepszy świat, w którym zdolność do realizacji marzeń dzięki możliwościom gospodarczym jest nie tylko przywilejem nielicznych, lecz prawem wszystkich. Dzięki programowi Education for Better i przy wsparciu firmy Western Union, jej pracowników, przedstawicieli i partnerów biznesowych, fundacja Western Union działa na rzecz realizacji swej wizji, wspierając edukację, niosąc pomoc humanitarną po katastrofach i tworząc ścieżki rozwoju na rzecz lepszej przyszłości. Nasze zjednoczone działania społeczne czynią lepszym życie jednostek, rodzin
i społeczności na całym świecie. Od początku działalności fundacja Western Union przekazała ponad 101,1 mln USD w formie dotacji oraz innych wpłat, wspomagając ponad 2 739 organizacji pozarządowych w ponad 135 krajach i regionach. Fundacja Western Union jest niezależną organizacją charytatywną działającą w Stanach Zjednoczonych na podstawie §501(c)(3) amerykańskiego Kodeksu Podatkowego. Więcej informacji znajduje się na stronie: www.westernunion.org i na Twitterze: @TheWUFoundation.

 

Sponsoring Ligi Europy UEFA przez Western Union

 

W lipcu 2012 roku firma Western Union podpisała trzyletni kontrakt, stając się Partnerem Globalnym
i Sponsorem Tytularnym Ligi Europy UEFA. Sponsoring największych na świecie rozgrywek klubowych, obejmujący 193 profesjonalne drużyny piłkarskie z 53 krajów, daje Western Union wyjątkową okazję do prezentacji marki na forum światowym, również dzięki transmisji telewizyjnej rozgrywek w ponad 200 krajach, która gromadzi średnią skumulowaną widownię na poziomie 1,3 miliarda widzów w każdym sezonie. Korzystając z globalnego zasięgu, Western Union w oparciu o rozległą sieć około 510 000 placówek zlokalizowanych w ponad 200 krajach i terytoriach, zapewni swoim klientom i agentom na całym świecie emocje z kibicowania rozgrywkom Ligi Europy UEFA. Umowa sponsoringowa zakłada również możliwość kontekstowej promocji w materiałach wideo, cyfrowych i w mediach społecznych oraz wykorzystanie wizerunku marki Ligi Europy UEFA. Partnerstwo pozostanie w mocy aż do finału Ligi Europy UEFA w 2015 roku.

 

O UNICEF

 

UNICEF to organizacja humanitarna i rozwojowa działająca na rzecz dzieci. Od ratujących życie szczepień, przez budowę szkół, po natychmiastową pomoc w sytuacji klęski humanitarnej – UNICEF robi wszystko, aby dzieciom żyło się lepiej. Pracuje w małych wioskach i z rządami państw, bo uważa,
że każde dziecko, niezależnie od miejsca urodzenia, koloru skóry czy religii, ma prawo do zdrowego
i bezpiecznego dzieciństwa.
Więcej informacji o UNICEF i realizowanych przez organizację projektach można znaleźć na stronie: www.unicef.org oraz na Twitterze i Facebooku.

 

 

Kraje, w których realizowany jest projekt PASS:

 

Brazylia – UNICEF i partnerzy prowadzą szkolenia dla 1000 nauczycieli. Łączenie sportu z edukacją wspomaga cel, którym jest zwiększenie frekwencji uczniów w szkołach.

 

Chiny – UNICEF wraz z partnerami wdrażają program pilotażowy, którego beneficjentami jest 30 000 dzieci z ponad 100 szkół położonych w dużym oddaleniu od terenów zurbanizowanych oraz
na obszarach zamieszkałych przez mniejszości etniczne. Program umożliwia dzieciom skorzystanie
z nowych możliwości edukacyjnych, takich jak lekcje online, które mają je lepiej przygotować do możliwe bezproblemowego wejścia w dorosłość i na rynek pracy.

 

Kolumbia – UNICEF prowadzi program edukacyjny skupiający się na ochronie dzieci i młodzieży przed przemocą i skutkami katastrof naturalnych poprzez zwiększanie bezpieczeństwa szkół. Projekt obejmuje także m.in. szkolenia dla nauczycieli.

 

Jamajka – UNICEF wraz z partnerami działają na rzecz zwiększenia frekwencji uczniów w szkołach
i wyrównywaniem szans edukacyjnych poprzez inicjatywy skierowane do tych młodych ludzi, którzy wcale nie uczęszczają do szkół. UNICEF działa w dziewięciu szkołach, dostarczając m.in. pomoc dla niepełnosprawnych uczniów oraz suplementy diety. Realizowane są także szkolenia dla nauczycieli, mające na celu ogólna poprawę jakości kształcenia oraz zwiększenie świadomości uczniów w obszarach takich jak finanse osobiste, praca zespołowa i podejmowanie decyzji.

 

Meksyk – Programy edukacyjne UNICEF realizowane w Meksyku obejmują m.in. edukację multikulturową i dwujęzyczną dzieci i młodzieży, a także przygotowanie do sytuacji nadzwyczajnych oraz zarządzanie ryzykiem w szkołach.

 

Maroko – Programy UNICEF w tym kraju skupiają się na polepszeniu ogólnej jakości “otoczenia” edukacyjnego poprzez zwiększenie jego bezpieczeństwa. Kolejnym celem jest także zapewnienie dostępu do edukacji i wykfalifikowanych nauczycieli dla każdego dziecka, także w rejonach Maroka oddalonych od większych ośrodków miejskich. Cel ten realizowany jest w bliskiej współpracy
z marokańskim Ministerstwem Edukacji.

 

Nigeria – UNICEF oraz partnerzy organizacji działają na rzecz poprawy jakości usług edukacyjnych poprzez m.in. setki stypendiów oferowanych kobietom, które chcą zostać nauczycielami w szkołach wiejskich. Ma to na celu m.in. zwiększenie napływu uczniów płci żeńskiej do szkół w północnej Nigerii. UNICEF prowadzi także kampanię informacyjną dotyczącą edukacji dziewczynek.,

 

Romania – Priorytetem UNICEF w Rumunii jest edukacja młodych Romów. Celem rumuńskiego UNICEF jest zapewnienie, że ok. 300 000-400 000 dzieci, które pojawiają się w szkole regularnie, będą uczęszczać do niej stale. Wśród realizowanych działań są m.in. interwencje realizowane w szkołach, domach uczniów i ich lokalnych społecznościach, oraz szkolenia dla nauczycieli i nauka języka romskiego oraz romska edukacja kulturalna.

 

Senegal – UNICEF wraz z partnerami wspierają młodzież w ubieganiu się o dostęp do edukacji ponadpodstawowej. UNICEF prowadzi także kampanię informacyjną mającą na celu zwiększenie świadomości edukacji żeńskiej, zwiększenie frekwencji w szkołach i ułatwienie przejścia z edukacji podstawowej do szkół drugiego stopnia.

 

Turcja – UNICEF Turcja przeprowadziło badania mające na celu lepsze poznanie problemów system edukacyjnego Turcji oraz przyczyny, dla których część dzieci w tym kraju nie kończy edukacji. Z pomocą program PASS, UNICEF uruchomił program pilotażowy mający na celu zniesienie rozpoznanych barier edukacyjnych. Program ma celu n.in. zwiększenie frekwencji w szkołach, w szczególności wśród wykluczonej młodzieży. System szkoleń i kursów realizowanych po godzinach lekcyjnych ma zwiększyć kompetencje młodzieży w obszarach takich jak nowoczesne technologie informacyjne, tworzenie zespołów i praca w grupach, myślenie analityczne i rozwiązywanie problemów.

 

***

 

Kontakt dla mediów:

 

Claire Treacy                                                               T: +44 (0) 208 563 6647

Director, Corporate Communications, Europe               E: Claire.Treacy@westernunion.com

 

 

 


[1] Source: UNESCO Institute for Statistics global databases, 2013

[2] Source: 2009 Global Edelman goodpurpose Study