W tym roku do wielkanocnych przygotowań warto wnieść świeże spojrzenie, sięgając po zdrowe, wartościowe produkty. Szybko przekonamy się, iż dania przyrządzone z ich wykorzystaniem są nie tylko pyszne, ale też naprawdę proste w wykonaniu. Oto kilka kulinarnych, świątecznych inspiracji od Sante.

Wielkanocny niezbędnik – na zdrowe i smaczne święta

Po pyszne pasty roślinne sięgamy na co dzień, ale znakomicie sprawdzą się one również w przygotowaniach świątecznych. Przede wszystkim, będą idealną bazą do faszerowanych jaj – wzbogacą ich smak, a jednocześnie dodadzą cennych walorów odżywczych. Świetną propozycję stanowi Pasta ze słonecznika z pomidorami Lovegew 100% pochodzenia roślinnego, o dobrym składzie (bez sztucznych dodatków, konserwantów, ulepszaczy smaku). Pełna dobrego smaku i ważnych składników odżywczych (takich jak witamina B1, witamina E, błonnik). Doskonale komponować się będzie ze świeżymi kiełkami rzeżuchy czy słonecznika. Rosnąca popularność kuchni roślinnej sprawia, że również w święta coraz częściej zastępujemy tradycyjne, mięsne propozycje tymi warzywnymi. Pyszne pasztety wegańskie można przygotować samodzielnie, z użyciem soczewicy, kaszy jaglanej, orzechów, ale też można sięgnąć po gotowe, wysokiej jakości pasztety roślinne. Pasztet wegański z żurawiną Lovege świetnie sprawdzi się nie tylko w wielkanocnym menu. Powstaje na bazie ciecierzycy, której smak urozmaica suszona żurawina. Dostarcza białka, kwasu foliowego, manganu i błonnika pokarmowego. Świątecznym klasykiem jest też bez wątpienia sałatka jarzynowa. Do niej warto dodać Majonez wegański Lovege, który zaspokoi oczekiwania nie tylko wegan, ale też wszystkich chcących urozmaicić swą dietę. To produkt w 100% roślinny i bezglutenowy, który powstaje z pestek słonecznika. Wyróżnia go znakomity smak i lekka, kremowa konsystencja, a dodatkowo – zawiera niezbędne nienasycone kwasy tłuszczowe.

A na deser…

Lista wielkanocnych słodkości jest długa. Królują na niej babki, mazurki, pascha. Te smakołyki możemy przygotować również w zdrowej wersji wegańskiej, wykorzystując bakalie, kaszę jaglaną, napoje roślinne, płatki owsiane i masło orzechowe.