Pandemia odbiła swoje piętno na wielu gałęziach polskiej, jak i zagranicznej gospodarki. Jednak w przypadku branży AGD, udało się uniknąć kryzysu spowodowanego zagrożeniem epidemiologicznym. Jedną z firm, która odnotowała wzrost sprzedaży swoich rozwiązań jest firma SOLGAZ, polski producent innowacyjnych płyt gazowych, stworzonych w opatentowanej technologii gaz-pod-szkłem. W 2021 roku firma utrzymywała stabilne i rosnące zainteresowanie klientów, co poskutkowało 15% wzrostem sprzedaży rozwiązań SOLGAZ, w tym 17% wzrostem sprzedaży płyt „gaz-pod-szkłem”.

Polskie rozwiązanie rośnie w siłę

Tradycyjne kuchenki generują wiele problemów – trudne w czyszczeniu palniki, tryskanie tłuszczu podczas gotowania, a nawet niebezpieczeństwo przypadkowego pożaru. Stąd polski producent sprzętu AGD, firma SOLGAZ, połączyła zalety gotowania na gazie z designem i wygodą znaną z płyt elektrycznych oraz indukcyjnych, tworząc zupełnie nową jakość płyt kuchennych – płyty gazowe bez płomieni, z których korzysta już ponad 100 tysięcy gospodarstw domowych.

Tę rosnącą popularność płyt kuchennych SOLGAZ szczególnie dało się odczuć w 2021 roku. Jak podaje Ireneusz Bartnikowski, Prezes Zarządu firmy SOLGAZ, sprzedaż nowoczesnych i funkcjonalnych rozwiązań AGD w trakcie pandemii stała się motorem napędowym dla wielu firm, w tym także dla SOLGAZ.

– W przypadku płyt gazowych bez płomieni, odnotowaliśmy wzrost sprzedaży na poziomie 17%. Jednak nie tylko to rozwiązanie okazało się dla konsumentów atrakcyjne. Popularność wzrosła także w przypadku innych naszych sprzętów AGD – piekarników i okapów – idealnie dopasowanych stylistycznie do płyt gazowych bez płomieni.

Gdzie najwięcej płyt gaz-pod-szkłem?

Rozwiązania SOLGAZ dostępne są na terenie całej Polski, a najczęściej sięgają po nie nabywcy z Mazowsza, Górnego Śląska i w Wielkopolski. Płyty gazowe bez płomieni od SOLGAZ z sukcesem podbijają serca fanów standardowych kuchenek gazowych, jak i gładkich tafli płyt elektrycznych czy indukcyjnych nie tylko w naszym kraju. Dostępne są również między innymi w Niemczech, na Ukrainie, Czechach, Słowacji, Hiszpanii, Szwecji, Finlandii i w Wielkiej Brytanii. Najczęściej wybierają je odbiorcy gazu – bez względu na jego rodzaj – będący w trakcie remontu lub wymiany wyposażenia kuchni i szukający nowych, oszczędnych, wygodnych i innowacyjnych rozwiązań.

Gwiazdorska oprawa

Rok 2021 był dla SOLGAZ szczególny nie tylko pod względem rosnących wyników sprzedaży. Firma nawiązała również współpracę ze Zbigniewem Buczkowskim – polskim aktorem filmowym, estradowym, telewizyjnym i teatralnym, znanym szerszej publiczności z licznych filmów oraz seriali, odgrywając zarówno role pierwszo-, jak i drugoplanowe – na przykład w produkcjach takich jak „Miś”, „Dzień Świra”, „Święta Wojna” czy „Karate po polsku”. Aktor został twarzą kampanii „SOLGAZ – bo dobrze jest dodać gazu, ale w nowej technologii!”, promującej najbardziej zaawansowaną i najnowocześniejszą linię płyt gazowych bez płomieni – Innovę Premium.

Jak mówi Zbigniew Buczkowski w spocie reklamowym:

„Kiedyś to było! Trzeba było mieć łeb… albo łebek – taki od zapałki. Osmolone patelnie, przypalone garnki i godziny szorowania kuchenki po każdym obiedzie to horror rozgrywający się w każdym domu na przestrzeni dekad. Stare rozwiązania, choć trwałe, nie są obecnie najwygodniejszym wyborem dla nowoczesnego domostwa. Chcąc zadbać o komfort domowników, postawmy na nowe rozwiązania, które zdecydowanie zakończą dawny epizod w kuchni, zapewniając tym samym bezpieczeństwo i wygodę. Czyściutko, bez osmoleń – z gładką płytą gazową bez płomieni od Solgaz…”

Współpraca z gigantem

Warto wspomnieć także o współpracy firmy SOLGAZ z PGNiG OD, największym w Polsce przedsiębiorstwem zajmującym się poszukiwaniami i wydobyciem gazu ziemnego. Firmy stworzyły wspólny projekt „Gotuj wygodnie i nowocześnie”, propagujący zalety paliwa gazowego i płyty gazowej opartej na innowacyjnej technologii gaz-pod-szkłem. Akcja organizowana w ramach współpracy między SOLGAZ a PGNiG OD skupiała się na promowaniu nowoczesnych rozwiązań, w których najważniejszy jest komfort i wygoda użytkowania. Stanowiła wyraz wsparcia pomiędzy dwiema polskimi firmami, które łączy wspólny mianownik – paliwo gazowe, będące obecnie najtańszym paliwem na rynku.

SOLGAZ członkiem APPLiA Polska

We wrześniu 2021 roku, SOLGAZ dołączył również do APPLIA Polska – związku pracodawców AGD, reprezentujących producentów i importerów artykułów gospodarstwa domowego w Polsce. Aktualnie, do grona członków zalicza się 30 największych firm z branży AGD, będących właścicielem ponad 50 najbardziej znanych w Polsce marek – m.in. Bosch, Electrolux, Whirlpool, Amica, Samsung, czy Philips. Prezes SOLGAZ, Ireneusz Bartnikowski, podpisał m.in. Kodeks Dobrych Praktyk Sprzedaży AGD oraz Politykę Compliance APPLIA Polska, będącymi inicjatywami wspierającymi od ponad dziesięciu lat rozwój branży AGD w Polsce.

Choć firma SOLGAZ to stosunkowo młody, polski gracz na rynku AGD, który od 19 lat dostarcza innowacyjne i dopracowane sprzęty, może pochwalić się wieloma osiągnięciami – zwłaszcza w 2021 roku. Dzięki ukierunkowaniu na rozwój technologii, konsekwencja polskiego producenta AGD zaowocowała stworzeniem wyjątkowych w skali światowej rozwiązań, zapewniających coraz większemu gronu użytkowników nowoczesność i bezpieczeństwo gazu zamkniętego pod szkłem– niezależnie od aktualnych warunków epidemicznych.