RTB House stale pracuje nad udoskonalaniem swojej flagowej technologii retargetingowej, opartej na deep learningu, jak również nad rozwiązaniami w innych obszarach RTB, takich jak kreacje, które w dużym stopniu determinują wyniki kampanii. Jednak ich efektywność opiera się nie tylko na algorytmach sztucznej inteligencji, ale również na ludzkiej ekspertyzie dotyczącej aspektów, takich jak spójność z brand bookiem firmy, czy linią graficzną poszczególnych kampanii. Aby zaoferować klientom najlepsze oraz najbardziej innowacyjne rozwiązania w tej dziedzinie, firma RTB House otwiera Creatives Lab. Do głównych zadań nowej jednostki należy poprawa ogólnej efektywności dynamicznych kreacji, a także opracowywanie nowych formatów dla kampanii display oraz treści video, które będą lepiej dostosowane do potrzeb klientów w zakresie brandingu. Oprócz własnych projektów, Creatives Lab będzie współpracować również przy projektach prowadzonych przez AI Marketing Lab – jednostkę otwartą przez RTB House w maju 2018 roku, zajmującą się rozwojem nowych rozwiązań z pogranicza marketingu-technologii.

„Kreacje mają ogromny wpływ na ogólne wyniki kampanii. Nie tylko przyciągają użytkowników oraz skłaniają ich do klikania i dokonywania zakupów, ale są również ważnym czynnikiem kształtującym wizerunek marki. Jednak marki często nie są w stanie przeznaczyć dużych budżetów i zasobów na rozwój kreacji, szczególnie trudny w przypadku dynamicznych kreacji, wykorzystujących mechanizm rekomendacji. Dlatego inwestujemy w Creatives Lab. Jako partner dla naszych klientów, chcemy oferować produkty i dodatkowe usługi, które nie tylko odpowiadają na ich potrzeby, ale również będą przynosić im długotrwałe korzyści i cechować się najwyższą jakością.” – podkreśla Grzegorz Kłapkowski, Operational Manager AI Marketing Lab i Creatives Lab.

Uruchomienie Creatives Lab to kolejny przełomowy krok, który wzmacnia ofertę RTB House. W 2017 roku firma z powodzeniem wdrożyła deep learning we wszystkie moduły wspierające efektywność kampanii reklamowych. W maju 2018 roku został otwarty AI Marketing Lab – dział ukierunkowany na badania i rozwój w szeroko pojętym obszarze marketingu, oddzielony od głównego działu R&D, który skupia się na technologii retargetingowej. Niedawno AI Marketing Lab rozpoczęło fazę testów 3 nowych projektów: Snippets, Full-page recommendations, a także Social Banners. Ponieważ innowacje te są ściśle związane z kreacjami, ich dalszy rozwój będzie prowadzony wspólnie przez Creatives Lab i AI Marketing Lab. Na początkowym etapie zespół Creatives Lab będzie się składał z doświadczonych grafików, programistów i analityków.