Dodatkowo – do ich przyrządzenia użyjesz wartościowych składników, takich jak napoje roślinne, siemię lniane, płatki owsiane pełnoziarniste, suszona żurawina, migdały w płatkach. Znajdziesz je w asortymencie Sante – eksperta od zdrowej żywności.

Naleśniki owsiane z karmelizowanymi gruszkami z rodzynkami

Składniki:

Na naleśniki:

Mąka owsiana – 170 g

Napój owsiany Sante Organic 700 ml

Szczypta soli Sante

Siemię lniane złociste Sante Skarby Ziemi – 2 łyżki

Olej słonecznikowy – 1 łyżka

Na karmelizowane gruszki:

Gruszki – 2 sztuki

Olej kokosowy – 1 łyżka

Syrop klonowy – 1 łyżka

Rodzynki Sante – 2 garści

Przygotowanie:

Rodzynki zalewamy wrzątkiem, ostawiamy. Wszystkie składniki na naleśniki miksujemy do uzyskania jednolitej konsystencji. Odstawiamy na 30 minut. Po tym czasie rozgrzewamy nieprzywierającą patelnię, wylewamy po chochli ciasta i smażymy około dwie minuty z każdej strony. Powtarzamy czynność do skończenia ciasta. Rodzynki odsądzamy. Wodę odlewamy. Gruszki obieramy, kroimy w plastry. Na patelni rozgrzewamy olej kokosowy, dodajemy syrop klonowy i gruszki. Karmelizujemy na małym ogniu, po 2 minutach zmieniamy stronę. Na koniec dodajemy rodzynki i delikatnie mieszamy. Na każdego naleśnika nakładamy po kilka karmelizowanych gruszek z rodzynkami i zwijamy.

 

Owsianka z pomarańczą, żurawiną i prażonymi migdałami

Składniki:

Napój owsiano-migdałowy Sante Organic – 650 ml

Płatki owsiane Sante – 150 g

Pomarańcza – 2 szt

Suszona żurawina Sante – 50 g

Migdały w płatkach Sante – 50 g

Miód – 10 g

Sól – szczypta

Przygotowanie:

Żurawinę zalewamy gorącą wodą, aby lekko zmiękła, odsączamy. Napój owsiano-migdałowy Sante Organic zagotowujemy w garnku. Dodajemy płatki owsiane (z całości odkładamy 2 łyżki płatków) i szczyptę soli. Gotujemy 5 minut lub do momentu, aż owsianka zgęstnieje, a płatki zmiękną. Przykrywamy i odstawiamy. Na suchej patelni prażymy migdały i odłożone wcześniej płatki owsiane. Gdy całość się zarumieni, dodajemy miód i podgrzewamy jeszcze przez 1 minutę. Następnie przekładamy na kawałek pergaminu i odstawiamy na 2-3 minuty. Po tym czasie łamiemy na mniejsze kawałki. Pomarańczę obieramy i kroimy na plasterki. Owsiankę przekładamy do miseczek.  Na górze układamy plasterki pomarańczy, żurawinę oraz prażone migdały z płatkami w miodzie. Smacznego!