Vienio i Kosi – kultowi artyści polskiej sceny hip- hop, nie zwalniając tempa inspirują młodszych kolegów po fachu pokazując definicję dobrego flow. Nie przypadkiem wraz z Magierą z ekipy White House stoją za koncepcją muzycznej aktywacji #ULICZNELEGENDY. A  to wszystko z okazji urodzin kultowego modelu butów PUMA Suede, który od pięciu dekad króluje jako nieodłączny element streetstyle’u. „Chcąc przeżyć to jeszcze raz” raperzy wspólnie z marką PUMA oddają cześć historii polskiej kultury hip-hopowej przemawiając  głosem poprzednich dekad.

 

Kim są tytułowe ULICZNE LEGENDY ze wspólnego kawałka Vienia i Kosiego? Muzycy wracając do czasów „gdy z kaset na chacie poznali boom bap” zamykają/kondensują historię polskiego hip- hopu w jednym kawałku. „Wiesz wiesz – każdy cząstkę siebie włożył” – rapują. Prowadząc słuchaczy przez najważniejsze momenty dla kultury ulicznej, przedstawiają postaci, zdarzenia i miejsca,  bez których polski rap nie osiągnąłby dzisiejszego kształtu. Przywołując wspomnienie rapowych miejscówek „to z miasta legendy, spoty, i dobry czas” artyści wracają na warszawską ulicę, gdzie  wszystko się zaczęło. Opisują złote czasy polskiego hip-hopu, kiedy ,,To dobrze bangla, pierwsze koncerty w Stanach, Szkocja, Anglia, Holandia, w Polsce jest druga fala. Głodni silni jak nigdy i wiedzą, co to kunszt’’. Kontrastując swoje rapowe początki z karierą młodszych kolegów po fachu, sugerują, że dzisiejszy rap to już nie to samo. „I wszystko szybko, to widać gołym okiem” – podkreślają. Porównując obecny hip- hop do mitycznego Midasa zachęcają odbiorców do rozważań. Są jednak pewni, że bieg wydarzeń zatoczy koło, i „kiedyś ktoś opowie historię ulicznych legend”.

 

Do utworu powstał dedykowany teledysk wyreżyserowany przez Piotra Matejkowskiego. Główny bohater – nastoletni buntownik – marzyciel zabiera widzów w nostalgiczną podróż po swojej wyimaginowanej galerii sztuki. Niczym w transie prowadzi odbiorcę przez kolejne elementy rapowej układanki. Przedstawia „ulicznych” bohaterów i zakodowane symbole, które niezaprzeczalnie odcisnęły ślad w polskiej kulturze hip – hopu.  Z zachwytem ogląda kolejne eksponaty, nawiązując z nimi interaktywny dialog. Naśladuje charakterystyczne dla rapowych składów gesty, ogląda taniec bboy’a. Moknąc w strugach Warszafskiego Deszczu, chłonie kawałek porządnego hip-hopu.  Niestroniący od hiperboli teledysk kończy się na ursynowskim blokowisku. Wybudzony niczym z letargu główny bohater, wraca do szarej rzeczywistości, a w głowie wciąż szumi mu historia Ulicznych Legend.

 

Prawdziwą dawkę emocji i solidną porcję hip-hopu w najlepszym wydaniu marka PUMA zostawiła na sam koniec. 15 lutego, w nowoczesnej przestrzeni warszawskiego VItkac’a odbyła się urodzinowa impreza modelu Suede.

Graffiti, wystawa zdjęć z sesji raperów/ artystów autorstwa Piotrka Książka i fragmenty oryginalnej scenografii z teledysku – w takiej scenerii Vienio i Kosi wykonali po raz pierwszy na żywo swój wspólny utwór ULICZNE LEGENDY. Słowami kawałka „Wszystko bym to dał by móc przeżyć to jeszcze raz’’ zabrali gości w podróż  do czasów, w których zaczynali swoją przygodę z rapem.  Na evencie nie zabrakło osób ze świata hip-hopu i streetstyle’u, mediów i influencerów.

 

Każda z obecnych osób otrzymała winyl (z limitowanej serii 500 sztuk!) z utworem ULICZNE LEGENDY w wersji oryginalnej, instrumentalnej oraz acapella. Sam kawałek znajdzie się także na płycie Vienia & Magiery pt.: ,,Konglomerat’’, która ukaże się jeszcze w tym roku. Utwór ULICZNE LEGENDY jest już dostępny w cyfrowych serwisach muzycznych.

„Co będzie potem? Wiesz, nie wiem, lecz jestem pewien,

Że każdy kiedyś opowie historię ulicznych legend!”

 

 

 

Utwór: ULICZNE LEGENDY

Tekst i wykonanie: Vienio, Kosi

Muzyka i produkcja: Magiera (White House)

Miks i mastering: Michał Eprom Baj

Skrecze: DJ Falcon1

Wytwórnia: high&

 

Świętuj z PUMA i obserwuj markę na Facebooku, Twitterze, Instagramie (@PUMASportstyle) i Snapchacie. Użyj hashtagu #ForAllTime by być częścią społeczności Suede.