Cieszymy się, że razem z polską grupą filmową van der Weyden Group wzbudziliśmy tyle zainteresowania i nasz film został nominowany do nagrody w kategorii Najlepszy Film Turystyczny Roku. Chcieliśmy podkreślić zalety polskiej riwiery, aby zmienić nastawienie Szwedów wobec Polski jako kierunku podróży. Ten obraz był bardzo ważnym elementem w osiągnieciu wyznaczonego celu.  Wszystkie miejsca ukazane w filmie zostały osobiście przez nas wybrane.” powiedziała Alexandra Hallgren, Marketing Manager Poland & Latvia w Stena Line, pomysłodawca projektu.

Film pokazuje Polskę inaczej niż wiele dotychczas produkowanych obrazów. Autorzy projektu ukazują Polskę nowoczesną, dynamiczną, pełną życia i pełną atrakcji dla spragnionego rozrywki turysty. „Polska Riwiera” (czyli Trójmiasto i Wybrzeże) w filmie to miejsce modne, barwne, radosne
i stylistycznie wysmakowane.

Walka ze stereotypami okazała się skuteczna – między styczniem i sierpniem br. sprzedaż wycieczek do Polski wzrosła o 25% w porównaniu z rokiem ubiegłym.

 

Polska ma wiele do zaoferowania turystom zarówno latem, jak i w pozostałej części roku. W Polsce jest wszystko: od słońca i kąpieli morskich, odnowy biologicznej, wykwintnych restauracji i markowych zakupów po historyczne miasta i interesujące atrakcje turystyczne. Fakt, że w Polsce jest zdecydowanie taniej niż w pozostałych państwach europejskich, jest dodatkowym atutem.” powiedziała Alexandra Hansson Hallgren.

Film „Polska Riwiera” wygrał w tym roku wiele nagród, co zaowocowało nominacją w międzynarodowym konkursie CIFFT’s. Oto lista wyróżnień:

  • ITB Berlin – 3 miejsce w kategorii „Region Promotion, International” (miedzynarodowa promocja regionów)
  • Riga Tour Film Festival – wyróżnienie w kategorii „Eco Tourism” (eko-turystyka)
  • Warsaw Tour Film Festival – nagroda w kategorii „Pixelation – usage of special techniques” (nagroda za użycie specjalnych technik filmowych)
  • Sila Fest, Veliko Gradiste, Serbia – The Blue Danube Awards „Special Approach to Tour Film” (nagroda za unikalne podejście do filmu turystycznego)
  • Zagreb Tour Film Festival – 3 miejsce w kategorii „Best Film up to 7 minutes” (najlepszy film turystyczny poniżej 7 minut)
  • Karlovy Vary Tourfilm – wyróżnienie w kategorii „Promo spot up to 15 min” (film promocyjny poniżej 15 min)

Stworzyliśmy ten film w bardzo unikalny sposób i jesteśmy zadowoleni z zainteresowana, jakim cieszy się nasze dzieło. Praca ze Stena Line była dla nas przyjemnością, ponieważ mogliśmy wykazać się dużą kreatywnością i nakręcić ten film używając nowatorskich technik.” powiedziała Agnieszka Pająk z van der Weyden Group

Film: https://www.youtube.com/watch?v=AKAHTrXCsmk

 

W celu uzyskania dodatkowych informacji najlepiej kontaktować się z następującymi osobami:

  • Alexandra Hansson Hallgren, Marketing Manager Poland & Latvia w Stena Line, Szwecja tel. +46 739 42 17 34 (w języku angielskim)
  • Jesper Waltersson, Press & Media Relations Manager w Stena Line, Szwecja tel. +46 704 85 85 32 (w języku angielskim)
  • Agnieszka Pająk z van der Weyden Group, Polska, tel. 509 989 789 (w języku polskim)

 

Trochę więcej o Stena Line

Stena Line jest szwedzkim koncernem promowym, z siedzibą w Göteborgu. Operuje na 23 trasach, posiada ponad 40 promów, zatrudnia blisko 6000 pracowników. Roczne obroty koncernu przekraczają 10 mld koron szwedzkich. Przewozy wynoszą rocznie: ponad 14 mln pasażerów, 3 mln samochodów osobowych oraz 1,9 mln jednostek frachtowych (ciężarówki, naczepy itp.).

W Polsce Stena Line jest obecna od dwóch dekad. Promy z charakterystycznym czerwonym kominem łączą Gdynię z Karlskroną w południowej Szwecji. Co roku tę trasę przemierza około pół miliona pasażerów, korzystając z jednego z dwóch bliźniaczych statków: Stena Vision i Stena Spirit. Trzeci statek na linii, Stena Baltica, jest przeznaczony głównie do przewozu ładunków.

Stena Line jest częścią grupy Stena Sphere należącej do rodziny Olsson. Poza przewozami promowymi, grupa zajmuje się m.in. żeglugą, wydobyciem ropy naftowej, recyklingiem, obrotem nieruchomościami. Obroty całej grupy Stena Sphere sięgają 58 mld koron szwedzkich rocznie. Stena Sphere zatrudnia 19 000 pracowników na całym świecie.

 

Trochę więcej o van der Weyden Group

Georg van der Weyden specjalizował się w dziedzinie fotografii reklamowej i mody. Około 20 lat temu rozpoczął niezależną karierę. Jako jeden z niewielu fotografów osiągnął mistrzostwo w tak różnorodnych dziedzinach, jak fotografia produktowa, portrety, moda, fotografia samochodów wyścigowych, wnętrz, kulinariów i architektury.

Z czasem rozwinął pasję do fotografii dokumentalnej, odznaczającej się jednak również wysokimi walorami estetycznymi. Za sprawą swojej ciekawości do świata i ludzi mieszkał już w Helsingborgu, Sztokholmie, Kopenhadze i Londynie, nim w końcu na dobre osiadł w Polsce. Doświadczenie zdobyte w różnych krajach oraz pasja podróżowania dały mu podstawy potrzebne do sprostania wyzwaniu, jakim było pokazanie złożoności Polski.