Piąta edycja badania realizowanego przez Redakcję Strefy Gospodarki dostarcza istotnych informacji dotyczących preferencji konsumenckich. Wskazuje jakie marki oraz produkty są najbardziej rozpoznawalne, polecane oraz jakie ich cechy są najistotniejsze z punktu widzenia konsumentów. Na przestrzeni lat ankietowani wskazywali najmocniejsze marki m.in. w segmencie  FMCG, wyposażenia wnętrz, motoryzacyjnym oraz w usługach.

Metoda jest ważna

W badaniu posługiwano się metodami badawczymi w postaci badania kwestionariuszowego (badanie eksperckie dotyczące kwalifikacji marek w kategoriach produktowych, badanie pilotażowe na losowo wybranej grupie konsumentów, badanie face-to-face z konsumentami, ankieta pilotowana z udziałem badacza) oraz badania opinii przez CAWI. Uczestnicy badania zostali do niego zakwalifikowani zgodnie ze strukturą ludności Polski opisaną przez GUS. Dobór lokalizacji na realizację badań miał charakter dwustopniowy. Populację podzielono na dwa segmenty: wielkomiejski (miasta powyżej 500 tysięcy mieszkańców) oraz miejski (miasta do 499 tysięcy mieszkańców). Dzięki takiemu podejściu badawczemu prezentowane wyniki są niezwykle miarodajne.

„Akcesoria meblowe” i „Klamki” mają polskiego Lidera

Tegoroczne wyniki pokazały, iż akcesoria meblowe oraz klamki marki Gamet należą do najbardziej rozpoznawalnych spośród wszystkich tego rodzaju produktów oferowanych przez polskich producentów. Ponad 85% ankietowanych, którzy wypowiedzieli się na temat produktów Gamet, zdecydowanie je poleca. Rozwijając opinie o produktach Gamet, badani mówili o zaawansowaniu technologicznym produktów, jakości, elegancji, niezawodności oraz o nowoczesnym wzornictwie. – Srebrne Godło w programie Konsumencki Lider Jakości 2017 w  kategorii „Akcesoria meblowe” oraz „Klamki” to niezwykle cenne wyróżnienie. Podsumowuje całą naszą strategię biznesową. Jej fundamentalnym elementem jest dbałość o jakość naszych produktów, wzornictwo, które wyznacza trendy oraz innowacyjność technologiczna przekładającą się na funkcjonalność produktów.  Niezwykle cieszy nas, że te starania przynoszą tak oczekiwane rezultaty. Dziękujemy naszym Klientom za zaufanie oraz pozytywną rekomendację – mówi Zbigniew Drzewiński, Dyrektor Sprzedaży i Marketingu w Gamet S.A.