MANGO kontynuuje działania na rzecz wykorzystania 50% zrównoważonej bawełny w swoich kolekcjach do roku 2022

 

Wraz z wprowadzeniem przez MANGO trzeciej proekologicznej kolekcji Committed, marka wspiera program Take Action, którego celem jest zwiększenie ilości tkanin o zrównoważonym pochodzeniu, a także pozytywny wpływ na gospodarkę światową

 

MANGO podążając trendem zrównoważonej mody, zobowiązuje się do zwiększonego wykorzystania bawełny organicznej. W ramach programu Take Action celem MANGO jest, aby do 2022 roku 50% bawełny było uzyskiwane ze zrównoważonych źródeł.

 

Zgodnie z powyższym marka przyłącza się do Better Cotton Initiative z zamiarem wzmocnienia swojego zaangażowania w wykorzystanie bawełny o zrównoważonym pochodzeniu, a tym samym używania jej w kolejnych kolekcjach. Jako członek tej inicjatywy, MANGO zobowiązuje się do wspierania dobrych praktyk w sektorze bawełny i zwiększania dostaw z proekologicznych źródeł.

 

Celem programu Better Cotton Initiative jest przekształcenie światowej produkcji bawełny w oparciu o trzy filary zrównoważonego rozwoju: środowisko, czynniki społeczne i ekonomiczne. Tym samym, inicjatywa ma promować bawełnę jako produkt powszechnego użytku.

 

Poprzez Better Cotton Initiative oraz jej partnerów, rolnicy są szkoleni, jak efektywnie wykorzystywać zasoby wody, dbać o jakość ziemi i środowiska naturalnego, a także w jaki sposób ograniczać stosowanie najbardziej szkodliwych substancji chemicznych i przestrzegać zasad godnej pracy. Gospodarstwa, które zaadaptowały ten system, są jednocześnie upoważnione do sprzedaży bawełny organicznej. Warty odnotowania jest fakt, że już ponad 15 milionów producentów bawełny w 23 krajach dołączyło do inicjatywy Better Cotton.

 

Take Action

 

MANGO kontynuuje swoje zaangażowanie również poprzez program Take Action. Jest to projekt, który obejmuje wszystkie działania ukierunkowane na stworzenie bardziej zrównoważonego modelu biznesowego. W ramach tego programu MANGO wprowadziło na rynek swoją trzecią kolekcję Committed, wykonaną z tkanin takich jak Tencel™, poliester z recyklingu czy bawełna organiczna.

 

Wśród innych inicjatyw marki warto wspomnieć o inicjatywie Second Chances, która polega na zbiórce zużytej odzieży i obuwia. Tylko w ubiegłym roku firma zwiększyła liczbę kontenerów znajdujących się w wybranych sklepach o ponad sto sztuk, dzięki czemu do MANGO trafiło blisko 10 ton używanej odzieży. Kontenery są dostępne w Hiszpanii, Niemczech, Francji, Włoszech, Holandii i Wielkiej Brytanii.

 

MANGO zostało założone w 1984 roku i dziś jest uznawane za jednego z liderów branży fashion na świecie. Marka, której rodzimym miastem jest Barcelona, posiada rozbudowaną sieć salonów o łącznej powierzchni bliskiej 800 tys. metrów kwadratowych w 110 krajach. W centrach projektowych “El Hangar” w Palau-solità oraz Plegamans każdego roku powstaje ponad 18 tys. modeli ubrań i akcesoriów, podążających za trendami w danym sezonie. Firma zakończyła rok 2016 osiągając przychód ze sprzedaży w wysokości 2,260 miliarda euro. Więcej informacji na stronie: www.mango.com.