Personal branding a kreowanie wizerunku

Przeanalizujmy może w pierwszej kolejności, co oddziałuje na nasz wizerunek i czym on tak naprawdę jest?

Wizerunek nie jest tylko tym, jak wyglądamy. Niezaprzeczalnie wygląd, styl, ubrania lub prezencja mają istotne znaczenie, aczkolwiek istnieje kilka innych elementów, które mają wpływ na to, jak jesteśmy postrzegani przez innych. Duże znaczenie ma również język ciała, zdolność budowania relacji z ludźmi, sztuka porozumiewania się i modulacji głosu, etykieta i reguły savoir-vivre jak również umiejętności interpersonalne.

Aspektem wiążącym wszystkie dotychczas wymienione warunki jest szacunek. To właśnie szacunek jest fundamentem tego jak wszyscy nas postrzegają i w jaki sposób sami postrzegamy siebie. Jeśli na umówione spotkanie przyjdziemy spóźnieni i niechlujnie ubrani, będzie to świadczyć o naszym braku szacunku do osoby, z którą byliśmy umówieni.

Budujemy wizerunek zarówno w relacji bezpośredniej ale i wykorzystując online marketing, co jest zgoła trudniejsze, gdyż jesteśmy poddawani krytyce bardzo szerokiemu gronu odbiorców. Należy zatem, w pierwszej kolejności, rozważyć, jak chcemy być postrzegani przez innych, jakich użytkowników chcemy skupiać wokół siebie, co chcemy uzyskać kreowaniem swojej marki? Te elementarne pytania pozwolą nam ustalić obszar zadań, które będziemy musieli podjąć i podejmować nieprzerwanie, by budować silną, zaufaną i spójną markę osobistą.

Budowanie marki osobistej

W budowaniu marki osobistej istotne znaczenie ma networking, inaczej tworzenie sieci wzajemnych kontaktów biznesowych, które służą do wymiany wskazówek, zasobów, obustronnego wsparcia i perspektyw rozwoju.

Zasadnicze znaczenie ma też strategia trafiania do nowych użytkowników. Nie należy ufać, że w oceanie konkurencji usługobiorcy sami nas odnajdą. W związku z tym warto bezustannie udzielać się w mediach internetowych, które stanowią najpopularniejszą i często najtańszą formę promocji. Udzielanie wywiadów, wypowiadanie się w roli eksperta czy publikowanie materiałów tematycznie związanych z branżą, w której tworzymy to wzorowe strategie promocji marki osobistej i swojego biznesu. Szczególnie przydatny w budowaniu wizerunku kobiety sukcesu jest również udział w programie Kwiat Kobiecej Przedsiębiorczości.

Kwiat Kobiecej Przedsiębiorczości

Udział w projekcie Kwiat Kobiecej Przedsiębiorczości rozpoczyna się wypełnieniem zgłoszenia na stronie www.kwiatkobiecejprzedsiebiorczosci.pl Kolejnym etapem jest sporządzenie wizytówki na stronie projektu, która weźmie udział w plebiscycie zamykającym edycję. Plebiscyt pozwoli wyłonić trzy finalistki, które otrzymają tytuł Kobiety Przedsiębiorczej, pamiątkową statuetkę oraz pakiet działań PR.

Członkinie projektu mają okazję wzięcia udziału w e-booku “50 definicji sukcesu” oraz korzystania z przyznanych uczestniczkom projektu rabatów zniżkowych na zamieszczanie materiałów na łamach ogólnopolskich serwisów i portali internetowyvh.

Kwiat Kobiecej Przedsiębiorczości pomaga w promocji biznesów z sektora MŚP, ale również wspiera rozwój kobiet przedsiębiorczych, ponieważ uczestniczki projektu uzyskają dostęp do platformy szkoleniowej, która poruszy zagadnienia powiązane z przyciąganiem kontrahentów, docieraniem do użytkowników, użytecznością strony www, ale także motywacją, asertywnością i organizacją czasu.

Kwiat Kobiecej Przedsiębiorczości skierowany jest do kobiet stawiających pierwsze kroki w biznesie lub szukających pomysłu na rozwinięcie swoich skrzydeł. Z każdą zainteresowaną projektem kobietą rozmawiamy indywidualnie. Zależy mi, by każda uczestniczka określiła swoje cele i czynniki, które blokują lub spowalniają jej rozwój, a my przedstawimy jej rozwiązania dostosowane do jej potrzeb. Wierzę, że uda mi się stworzyć społeczność silnych, niezależnych kobiet, które będą się wzajemnie wspierać i uzupełniać – przyznaje pomysłodawczyni projektu Honorata Dyjasek, właścicielka agencji reklamowej, organizatorka akcji charytatywnych i laureatka wielu nagród biznesowych.

Więcej szczegółów o projekcie na stronie www.kwiatkobiecejprzedsiebiorczosci.pl