Według raportu KPMG wartość produkcji sprzedanej branży meblarskiej do 2020 roku wyniesie prawie 50 mld złotych[1]. Polska zalicza się do ścisłej światowej czołówki zarówno pod względem wartości produkcji, jak i eksportu mebli, a Polacy posiadają coraz większe oszczędności, z których sporą część przeznaczają na meble. Jak się odnaleźć w gąszczu, prezentowanych każdego dnia ofert produktów tej jesieni na rynku meblarskim i czego tak naprawdę szukają Polacy?

– Sytuacja polskiej branży meblarskiej, zwłaszcza producentów mebli, jest bardzo dobra. Inwestujemy w nowe hale produkcyjne, w nowe zakłady pracy nie tylko polepszając warunki do zatrudnienia, ale przede wszystkim szukamy dla biznesu kolejnych przestrzeni do tworzenia – mówi Elżbieta Frankiewicz, właścicielka fabryki mebli TETRIS

– Polski klient staje się coraz bardziej świadomy i przez to firmy muszą o klienta zabiegać dwa razy mocniej, przy tym pokazując bardzo szeroką paletę dostępnych produktów, zwłaszcza w wydaniu minimalistycznym. Klient poszukuje odpowiedniego, stonowanego kolorystycznie mebla do przestrzeni, w której mieszka, a my staramy się zawsze sprostać jego wymaganiom – dodaje Elżbieta Frankiewicz.

Produkcja mebli dzisiaj jest bardzo istotną częścią gospodarki. Od ponad 25 lat obserwujemy dynamiczny rozwój produkcji mebli w Polsce. Firmy tworzą coraz większe katalogi poszczególnych produktów i jest to związane nie tylko z ilością mebli w portfolio firmy, ale przede wszystkim firmy skupiają się na odpowiednim dobraniu kolorów. Najpiękniejsze inspiracje podpowiada nam oczywiście przyroda. Warto więc wybrać się na jesienny spacer i podpatrzeć jesienne kolory, a następnie przenieść je do aranżacji wnętrz.

– W tym sezonie w naszym minimalistycznym podejściu do aranżacji wnętrz możemy postawić na mocną czerwień, intensywny żółty, ale co będzie niemałym zaskoczeniem tej jesieni wracamy przy wyborze krzeseł, foteli do dodatków naznaczonych kratą, pasami czy liniami – to odczuwalna perspektywa polecana na jesień w aranżacji – mówi Elżbieta Frankiewicz z firmy TETRIS.

– Nie możemy zamknąć się w sezonie zimowym i obudzić się na wiosnę 2019 roku. Urozmaicajmy naszą przestrzeń, wymieńmy krzesło czy fotel, popatrzmy na kolorystykę naszych sof, kanap i poukładajmy meblarskie puzzle na nowo. Odświeżmy nasze cztery kąty aranżując wnętrze jesienią – dodaje.

W ciągu ostatnich trzech lat aż 61% wszystkich respondentów biorących udział w badaniu dokonało zakupu nowych mebli. Dodatkowo czterech na dziesięciu Polaków zadeklarowało kupno drobnych mebli, mających na celu uzupełnienie obecnego wyposażenia domu lub mieszkania, takich jak pojedyncze krzesło, fotel czy sofa.

[1] https://assets.kpmg.com/content/dam/kpmg/pl/pdf/2017/06/pl-Raport-KPMG-Rynek-meblarski-w-Polsce-2017.pdf