Dwudziestokrotne wykorzystanie jednej butelki to realne korzyści dla środowiska

Szklana butelka zwrotna jest jednym z najbardziej przyjaznych dla środowiska opakowań. Dlaczego? Wykorzystywana w racjonalny sposób może mieć realny wpływ na jakość środowiska naturalnego. Rocznie z powodu strat generowanych przez nas samych wiele butelek, które powinny trafić ponownie do wykorzystania trafia do recyklingu lub co gorsza zostaje wyrzucone do śmieci. Zwyczajnie nigdy nie wraca do producenta, aby móc być ponownie wykorzystana. Szacuje się, że szklana butelka zwrotna może być wykorzystana nawet 20 razy.

Oczywiście istnieją sytuacje, w których butelka nie może być ponownie wykorzystania. Są to jej wyraźne uszkodzenia, pęknięcia, zarysowania. Wtedy najlepszym rozwiązaniem jest to, żeby trafiła do zielonego kosza na szkło, a stamtąd do sortowni i dalej do huty szkła.

Butelki można zawracać do ponownego obiegu w różny sposób, najbardziej korzystny z nich to wymiana podczas kupowania ponownie tego samego produktu. Butelki zwrotne możemy też oddać za zwrotem kaucji w sklepach, choć niekiedy możemy zostać poproszeni o dowód zakupu. Są też sklepy, które za puste butelki dają bony zakupowe.

– Szklana butelka zwrotna jest przyjazna dla środowiska, jeśli będzie wykorzystana wiele razy. Im więcej – tym lepiej, do czasu aż nie stwierdzimy, że należy ją skierować do recyklingu. Jak wynika z naszych obliczeń butelka zwrotna użyta 20 razy zmniejsza emisję gazów cieplarnianych o ponad 6 razy w porównaniu ze szklaną butelką bezzwrotną. Przy 5-cio krotnym użyciu jest to ponad 3 razy. W Kompanii Piwowarskiej, która używa trzech rodzajów butelek, do których nalewane jest ponad 30 rodzajów piwa, dla wszystkich typów butelek średnia liczba rotacji wynosi około 9 razy, a butelka zwrotna “żyje” przeciętnie 2 lata zanim trafi do recyklingu – mówi Grzegorz Adamski, kierownik ds. zrównoważonego rozwoju w Kompanii Piwowarskiej.        

Butelka zwrotna w obiegu zamkniętym to najlepsze rozwiązanie

Idealna gospodarka o obiegu zamkniętym ma na celu takie działanie, żeby jak najdłużej korzystać z produktów materiałów i surowców oraz minimalizować ilość wytwarzanych odpadów. Szkło jest materiałem, który można wykorzystywać praktycznie bez końca i przetapiać je na nowe opakowania, Zanim to jednak nastąpi powinniśmy korzystać z nich tak długo jak to możliwe – w przypadku szklanej butelki zwrotnej nawet 20 razy.

W jaki sposób wprowadzać idee w życie?

  1. Robienie przemyślanych zakupów
  2. Wybór produktów wielokrotnego użytku
  3. Naprawianie
  4. Wybór produktów w najbardziej ekologicznych opakowaniach np. w szkle
  5. Wypożyczanie – nie musisz kupować sprzętów, których wiesz, że użyjesz tylko kilka razy
  6. Oddawanie butelek zwrotnych do ponownego wykorzystania, to realna korzyść nie tylko dla twojego portfela, ale również dla środowiska

***

Do redaktora:

Kompania Piwowarska jest liderem polskiego rynku piwnego, z udziałem 36,4% (dane GUS, 2020). Firma zatrudnia ponad 2700 osób w swoich browarach i oddziałach w całej Polsce. Jako firma odpowiedzialna społecznie Kompania Piwowarska troszczy się o ludzi i środowisko. Realizując strategię zrównoważonego rozwoju, promuje odpowiedzialność i umiar w spożywaniu alkoholu, szkoli sprzedawców, oszczędza wodę i energię, wspiera rozwój swoich partnerów biznesowych i angażuje się w wolontariat. Lider rynku piwnego w Polsce jest dumnym sponsorem wielu lokalnych drużyn sportowych.

Kompania Piwowarska skupia trzy browary o wieloletniej historii: Tyskie Browary Książęce (rok założenia – 1629), Browar Dojlidy w Białymstoku (1768) i Lech Browary Wielkopolski w Poznaniu (1895). To w nich warzone są najchętniej wybierane przez Polaków piwa, między innymi: Żubr, Tyskie, Lech, Redd’s, a także kolekcja specjalności Książęcego. W ofercie producenta znajdują się również cenione w Polsce piwa czeskie: Pilsner Urquell (ikona czeskiego piwa) i Kozel (najczęściej wybierane przez Czechów piwo) a także piwa bezalkoholowe sygnowane marką Lech Free 0,0% oraz Tyskie 0,0%. Sprawdzone receptury, nieskazitelna czystość w browarach a przede wszystkim umiejętności doświadczonych piwowarów – to wszystko sprawia, że warzone tam piwa są cenione w Polsce i za granicą.

Więcej informacji o działalności i produktach Kompanii Piwowarskiej można znaleźć na stronie: www.kp.pl, na profilu Facebook firmy: https://www.facebook.com/kompaniapiwowarska oraz na portalu społecznościowym LinkedIn: https://www.linkedin.com/company/kompania-piwowarska

Kompania Piwowarska jest częścią Asahi Europe & International stanowiącej część Asahi Group Holdings.

 

Dodatkowych informacji udziela:

Biuro Prasowe

Kompania Piwowarska

Mail: biuro.prasowe@asahibeer.pl