19 maja obchodziliśmy Ogólnopolski Dzień Dobrych Uczynków. Czym są one dla Polaków? Jak wynika z badania firmy Wawel*, aż 80% badanych uważa, że już drobny miły gest jest ważnym dobrym uczynkiem, który sprawia, że wszystkim żyje się lepiej. 74% Polaków ceni miłe słowo, a 70% uśmiech. Takie proste, codzienne czynienie dobra nie zawsze jest łatwe, ale jak twierdzi 93% ankietowanych, znacznie łatwiej jest czynić dobro, kiedy sami czujemy się dobrze.

Drobne uczynki ze strony innych, które najczęściej dajemy i najczęściej otrzymujemy, tworzą swoistą „triadę dobra”: uśmiech, miłe słowo i miły gest. Wyniki ogólnopolskiego badania „Podejście Polaków do czynienie dobra”, przeprowadzonego na zlecenie firmy Wawel, pokazują, jak niewiele trzeba nam i innym do tego, żebyśmy byli wobec siebie lepsi, życzliwsi, uważniejsi, dobrzy.

Z okazji Dnia Dobrych Uczynków, Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacyjne w Krakowie oraz marka Wawel, wypuścili na ulice Krakowa Tramwaj Pełen Dobra. W miniony piątek wyruszył on w trasę, żeby przypomnieć, że czynienie dobra może być codziennym prostym gestem, który daje obopólną przyjemność.

Przejażdżka Tramwajem Pełnym Dobra była naprawdę wyjątkowa, bo można było wziąć w nim udział w akcji społeczno-konsumenckiej „Serce Rośnie” organizowanej przez markę Wawel i tym samym pomóc jednej z pięciu wybranych organizacji dobroczynnych biorących udział w programie. Wystarczyło zarejestrować się na www.sercerosnie.com.pl i wpisać kod z opakowań słodkości oznaczonych serduszkiem. Zgodnie z hasłem i ideą marki „Czujesz się dobrze, czynisz dobrze”, Wawel realizuje ją w każdym aspekcie swojej działalności, od produkcji najwyższej jakości słodyczy z wykorzystaniem tylko Dobrych Składników, po wieloletnią działalność dobroczynną i budowanie społeczności wokół idei czynienia dobra.

Więcej informacji na temat działań prowadzonych przez firmę Wawel można znaleźć na stronach internetowych: www.wawel.com.pl, www.dobreskladniki.pl, www.sercerosnie.com.pl oraz na oficjalnym profilu marki na Facebooku.

*Badanie „Podejście Polaków do czynienia dobra” – przeprowadzone przez Kantar Millward Brown na zlecenie marki Wawel, wrzesień 2017.