Zespół polskich ekspertów żywieniowych opracował stanowisko dotyczące roli przekąsek w zdrowym żywieniu oraz poprawy zwyczajów żywieniowych Polaków poprzez stopniowe zmiany wyborów żywieniowych. Czytamy w nim, że eksperci widzą zmiany zwyczajów żywieniowych Polaków oraz to, że  „coraz większą rolę w codziennej diecie odgrywają przekąski, które na stałe wpisały się w zwyczaje żywieniowe”. Eksperci zwracają też uwagę na to, że należy zamienić tuczące i mało wartościowe produkty na zdrowe przekąski, a głównym wyznacznikiem przy ich wyborze  powinna być tzw. gęstość żywieniowa, czyli zawartość wartości odżywczych względem ilości kalorii w produkcie. Zdrowe przekąski, które polecają eksperci to świeże warzywa i owoce oraz produkty na ich bazie, jak sałatki  i musy, a także mleczne produkty fermentowane do których należą naturalne i smakowe jogurty, maślanki i serki homogenizowane. Warzywa i owoce są polecane jako źródło witamin, składników mineralnych i błonnika a fermentowane produkty mleczne z uwagi na ich wysoką gęstość żywieniową oraz jako źródło wapnia i białka. Ponadto eksperci polecają – choć tylko w ograniczonych ilościach ze względu na wysoką kaloryczność – pełnoziarniste produkty zbożowe, orzechy oraz suszone owoce.