ONE OBSESSION

Najlepsi atleci na świecie nie uważają swojego sportu za hobby. Ich sport to OBSESJA, którą noszą dumnie przez 24 godziny na dobę. Dołącz do ruchu #CantStop – to zaproszenie do obsesji, która nigdy się nie kończy.

 Tak twórcy kampanii Oakley wprowadzają nas w świat swoich inspiracji. Twarzami kampanii są znani sportowcy, z których każdy kryje za sobą historię sukcesu, porażek oraz twardego charakteru. W kampanii znaleźli się m.in. sportowcy, zawodowi motocykliści: Valentino Rossi – włoski motocyklista, dziewięciokrotny mistrz świata, czy Ryan Dungley. Marka obecna jest też na największych wydarzeniach sportowych, m.in. Monster Energy Supercross czy The Oakley Gran Premio D’Italia.

W Polsce marka stawia na utożsamienie się z pasją Marka Cavendisha –  kolarza szosowego i torowego, trzykrotnego mistrza świata. Cavendish idealnie obrazuje hasło kampanii #CantStop. Oakley definiuje je jako:

#CantStop dreaming about my next mountain ride.

#CantStop thinking about getting back to the surf.

#CantStop at 18 golf holes.

W przypadku Cavendisha motyw #CantStop przyprawia o ciarki na plecach. Pokonuje na rowerze 40 000 km rocznie. Spędza tylko 60 dni w roku z rodziną. Doświadczył wypadku podczas Tour de France, który według niego uczynił go tylko silniejszym. Wygrał ponad 100 wyścigów. Sukcesów już nawet nie liczy dalej. Mówi: I just #CantStop.

Właśnie z takimi osobistościami utożsamia się Oakley. Poprzez promowanie silnych, sportowych charakterów pozycjonuje się jako marka, która jest solidna i godna zaufania. Pokazanie się w okularach Oakley ma obrazować ducha walki, przełamywanie własnych ograniczeń, ciągłe doskonalenie siebie. Oakley to marka dla ludzi z obsesją, ale obsesją pozytywnie rozumianą. Obsesja w wydaniu Oakley to coś więcej niż hobby. To styl życia oraz główna siła napędowa. W tak rozumianej obsesji chodzi nie o zewnętrzne docenienie i głośne sukcesy w blasku fleszy. Chodzi o te zwycięstwa, które celebrujemy sami w sobie. O przybicie samemu sobie piątki za to, że przebiegło się jeden kilometr więcej. O poczucie triumfu, gdy pokonaliśmy niechęć i zwątpienie. Obsesja powoduje, że nie potrafimy się zatrzymać – sięgamy po więcej bez względu na poklask, porażki i sukcesy.

 

Obsesja to charakter. Charakter to Oakley.

Oakley wzywa młode pokolenie 

Co ważne, sportowcy nie tylko stanowią trafne odwzorowanie wartości marki Oakley, ale mają też ogromny zasięg w Social Media. Dzięki temu twarze marki są świetnym źródłem dotarcia do pokolenia millenialsów. Oakley, podobnie jak Dolce&Gabbana, sięga do tej grupy i kieruje do niej jasny komunikat: jesteś indywidualistą? Przełamujesz własne bariery? Oakley jest dla Ciebie!

Hasła ONE OBSESSION oraz #CantStop to nie tylko świetne slogany. To inspiracja do przyjęcia konkretnego stylu życia, do którego millenialsów nie trzeba specjalnie przekonywać. To pokolenie ceni własną tożsamość, jest wierne markom, które reprezentują i kultywują określone wartości oraz lifestyle, a nie wyłącznie swoje cele marketingowe. Młodzi ludzie chętnie identyfikują się z markami, za którymi stoi opowieść, bohater oraz cenione przez nich idee. Motyw #CantStop zdaje się idealnie wpisywać w najnowsze trendy. W dobie ogromnej popularności crossfitu, jogi oraz generalnie zdrowego trybu życia wśród młodych zdecydowanie jest miejsce na dobrej jakości, designerskie okulary sportowe.

A co z dotychczasowymi odbiorcami marki?

Czy Oakley o nich zapomina?

Absolutnie nie. Kampania ONE OBSESSION oraz #CantStop jest raczej rozszerzeniem oferty marki, niż całkowitą zmianą grupy docelowej i wysyłanych komunikatów. Zresztą najnowszy slogan pasuje znaczeniowo do tradycyjnych wartości marki. Oakley podtrzymuje swój tradycyjny przekaz skierowany do indywidualistów, żyjących na własnych zasadach. Osób, którym zależy na samorozwoju w każdej dziedzinie oraz przełamywaniu własnych limitów. Marka jest ich odważnym i innowacyjnym partnerem w codziennych zmaganiach o postęp. Jednocześnie tradycyjne wartości Oakley zostają rozszerzone o nowych odbiorców. Oakley ewoluuje razem z pokoleniami, jednak pozostaje wierna głównemu przekazowi: jesteśmy dla ludzi nieustannie kształtujących swój charakter. We just #CantStop.