Historia sukcesu firmy Jungheinrich sięga blisko 65 lat. Po ponad 40 latach działalności na świecie, w 1994 roku, niemiecki koncern formalnie utworzył pierwszy oddział przedsiębiorstwa w Polsce. W budynku o powierzchni blisko 100 m² pracowało początkowo siedmiu pracowników. W owym czasie oferta Jungheinrich obejmowała regały magazynowe oraz wózki widłowe. Popularnością wśród klientów cieszyły się głównie wózki paletowe,  akumulatorowe unoszące oraz czołowe wózki spalinowe. Po 2 latach od otwarcia firmy do pierwszego klienta trafiły regały magazynowe
o wysokości ponad 11 m, co było unikalnym rozwiązaniem na ówczesne czasy.

Początkowo marka Jungheinrich nie była znana na polskim rynku. Dodatkowo jej ekspansję utrudniał dopiero co rozwijający się w latach 90. ubiegłego wieku rynek powierzchni magazynowych oraz nieznajomość produktu wśród potencjalnych kontrahentów.

Jak wspomina Jacek Kasterka, dyrektor handlowy związany z Jungheinrich Polska od blisko 25 lat – ,,Kiedy nasza firma pojawiła się w Polsce, większość przedsiębiorstw nie miała świadomości, czym są wózki widłowe i jak można je użytkować w pracy. Magazyny wysokiego składowania stanowiły zaś wyjątek na mapie kraju i przeważnie osiągały wysokość od 5 do 6 metrów. Moim zadaniem była edukacja klientów na temat możliwości wykorzystania potencjału urządzeń
i regałów magazynowych Jungheinrich oraz ich korzyści biznesowych.’’ – podkreśla przedstawiciel producenta i dodaje – ,,Dopiero z biegiem lat sytuacja na rynku magazynowym zaczęła się zmieniać. Systematycznie zwiększało się grono klientów poszukujących rozwiązań w zakresie składowania i podnoszenia ładunków na wyższą wysokość – obecnie nawet ponad 18  metrów.’’

Dynamiczny rozwój

Pierwsze lata funkcjonowania Jungheinrich w Polsce upłynęły pod znakiem intensywnej budowy struktur przedsiębiorstwa, oferty firmy oraz sieci sprzedaży. Obecnie Jungheinrich posiada 8 lokalizacji na terenie kraju (Warszawa, Katowice, Wrocław, Poznań, Gdańsk, Rzeszów, Łódź i Szczecin). W pierwszym roku swojej działalności firma Jungheinrich dostarczyła do klientów ponad 40 sztuk wózków widłowych. W 2018 roku było to ponad 5 tys. pojazdów. W ostatnich 25 latach producent sprzedał łącznie ponad 55 tys. urządzeń. Warto dodać, że w 1994 roku polski rynek wózków widłowych z napędem obejmował głównie urządzenia spalinowe (z silnikiem diesla lub wyposażone w instalację gazową). Było to blisko 80 proc. wszystkich pojazdów sprzedawanych w kraju. Pozostałe 20 proc. stanowiły zaś wózki akumulatorowe. Obecnie te proporcje się odwróciły.