Instytut badawczy Euromonitor International przeprowadził ponownie analizę rynku robotów odkurzających w skali globalnej. Według uzyskanych wyników w 2017 roku najczęściej wybieraną marką w tej kategorii produktowej jest iRobot Roomba. Tym samym firma drugi rok z rzędu stoi na podium i może poszczycić się tytułem „Marka nr 1 na świecie w sprzedaży robotów odkurzających”.

 

Amerykańska firma iRobot istnieje od 1990 roku, gdy została założona przez inżynierów związanych z amerykańską uczelnią MIT. Od samego początku firmie przyświecała idea tworzenia robotów, które będą w stanie nieść prawdziwą pomoc ludziom na całym świecie. Początkowo firma tworzyła produkty dla służb mundurowych w tym armii USA. Pod koniec XX wieku iRobot postanowił rozpocząć prace nad robotami domowymi, które wykorzystałyby zdobyte na przestrzeni lat rozwiązania i doświadczenia inżynierów. Tak światło dzienne ujrzał pierwszy robot odkurzający iRobot Roomba. iRobot mocno postawił na nową kategorię produktową z pogranicza AGD oraz IT i z powodzeniem produkuje je od 2002 r. Użytkownicy na całym świecie doceniają je za skuteczność działania i codzienną pomoc w walce z zabrudzeniami gromadzącymi się na podłodze. Zaufanie jakim cieszy się marka iRobot znajduje odzwierciedlenie w liczbach – na całym świecie domowe iRoboty znalazły już ponad 25 mln odbiorców, z czego przeszło ćwierć miliona w Polsce.

Najnowsze badania Euromonitor International potwierdzają, że iRobot jest światowym liderem w sprzedaży robotów odkurzających. W wyniku przeprowadzonej analizy na podstawie danych wielkości sprzedaży z 2017 r. , iRobot drugi rok z rzędu otrzymał odznaczanie „Marka nr 1 na świecie w sprzedaży robotów odkurzających”, To wyróżnienie jest dowodem, że marka iRobot cieszy się największym zaufaniem wśród klientów na całym świecie.

 

Euromonitor International

Euromonitor International jest instytucją badawczą o zasięgu globalnym. Dostarcza strategicznych badań gospodarczych. Instytut posiada 40-letnie doświadczenie na rynkach rozwiniętych i wschodzących. Wszechstronny, międzynarodowy zasięg i rozeznanie na rynku dóbr konsumpcyjnych, B2B i branżach usługowych sprawiają, że badania Euromonitor International są wykorzystywane przez międzynarodowe korporacje, jak również małe i średnie przedsiębiorstwa. Warto zaznaczyć, że kompleksowymi danymi Euromonitor International posługują się  firmy z ponad 100 krajów świata.