Na samym początku najważniejsze jest by  zastanowić się jakich kompetencji nam brakuje. Niekoniecznie jest to całkowity ich brak, być może potrzebujesz się z czegoś podszkolić, o czym masz już pewne pojęcie.

– Przykładowo, specjaliści księgowości powinni co jakiś czas szkolić się z nowych przepisów prawa i aktualizacji dotyczących programów,z których na co dzień korzystają. Nie oznacza to, że księgowy/księgowa nie zna się na rzeczy. Pewne elementy ich pracy zmieniają się i w ich interesie jest zaktualizowanie wiedzy. Nie można zostać w tyle. Rynek nie będzie na nikogo czekać – radzi Tomasz Dmuchowski – trener i mentor Growth Town.

Kolejny krok to podjęcie decyzji, czy powinniśmy wybrać szkolenie na miejscu, czy online. Musimy sobie zadań pytanie, ile czasu jesteśmy w stanie poświęcić na szkolenie. Wersje online często umożliwiają dostosowanie terminu do twojego kalendarza i przeprowadzenie treningu w zaciszu swojego domu lub biura. Szkolenia na żywo wymagają już większego zaangażowania, zarówno czasowego jak i finansowego.

– Jeśli wydarzenie odbywa się w innym mieście, musisz wziąć pod uwagę dodatkowe koszty. Czy możesz sobie na nie pozwolić? A jeśli nie, to czy jest inny sposób na zdobycie tej wiedzy? Być może trener bierze pod uwagę szkolenie indywidualne, podczas którego szybciej przyswoisz potrzebne informacje? – dodaje Tomasz Dmuchowski.

Trzecim krokiem do wyboru idealnego szkolenia dla siebie jest szczególne zwrócenie uwagi na to, kto wybrane szkolenie prowadzi. Niestety, ale nawet najlepiej wypromowane szkolenie z najciekawszymi tematami stanie się bezwartościowe, jeśli prowadzi je człowiek bez pasji. Trzeba więc poświęcić chwilę na wyszukanie informacji o trenerze. Sprawdzić, czy jest teoretykiem, czy praktykiem. W jakich firmach pracował i na jakich stanowiskach. Ile posiada lat doświadczenia i jakie projekty z sukcesem prowadził. Koniecznie sprawdź czy w sieci są dostępne jakieś nagrania, w jaki sposób mówi, czy potrafi zainteresować opowiadanymi historiami. Dobry prowadzący jest podstawą udanego wydarzenia. Ostatni, czwarty, ale równie ważny krok to pomoc po szkoleniu. Przeglądając oferty szkoleń sprawdź, czy zawierają one wsparcie po wydarzeniu. Czy trener będzie dostępny, jeśli pojawią się wątpliwości lub dodatkowe pytania po szkoleniu? Czy otrzymasz materiały, takie jak slajdy z prezentacji, konspekty, listy kontrolne lub najważniejsze wnioski?

Dobre szkolenie to takie, które nie zostawia cię samemu sobie. Podobnie jak w sprzedaży, nie chodzi o samo zamknięcie transakcji. Klient wróci do ciebie, jeśli zaoferujesz mu coś więcej – pomoc posprzedażową, podczas której upewnisz się, że wszystko działa jak należy – tłumaczy Tomasz Dmuchowski.