W kabinach toalet można przeczytać m.in. o tym, że w 1948 roku w jednym z mieszkań na warszawskim Kole powstał mural w wykonaniu samego Pablo Picasso obrazujący syrenkę trzymającą w dłoni miecz lub o pewnym historycznym unikacie, który znajduje się w jednej z kamienic przy Alejach Jerozolimskich. Jest nim autentyczny fotoplastykon – automat do prezentacji pojedynczych fotografii stereoskopowych.

„Bycie centrum handlowym w samym sercu stolicy zobowiązuje, dlatego postanowiliśmy zainwestować w design i rozwiązania techniczne, które będą stanowić istotny wyróżnik naszego centrum w skali światowej. Chcieliśmy również, aby wszelkie zmiany uwzględniały ekologię, jednocześnie biorąc pod uwagę potrzeby i komfort klientów.” – powiedział Karel Zeman, Asset Manager z firmy CBRE Global Investors.

Inwestycja w przebudowę kompleksów toalet rozpoczęła się w maju 2015 roku i swoim zasięgiem objęła także korytarze łączące toalety z pasażem handlowym.

Inspiracją dla projektantów był szklany dach centrum, którego geometria jest stylistycznym motywem przewodnim we wnętrzach wszystkich toalet. Projekty, według których realizowano przebudowę, są udaną kombinacją rozwiązań użytkowych i ekologicznych. W toaletach duży nacisk położono na rozwiązania „eko”, w tym automatyczne spłukiwanie wody z opcją spłukiwania ręcznego. Przy wszystkich kranach zainstalowano filtry antybakteryjne, a kabiny toaletowe wyposażono w dezynfekujący żel do desek. Klientki znajdą w toaletach strefy makijażu, rodzice docenią dedykowane dzieciom kabiny i w pełni wyposażone pokoje dla rodziców z dziećmi. Nowym elementem są też strefy wypoczynku w korytarzach łączących toalety z galerią handlową.

W miejsce typowego podziału na dwa osobne pomieszczenia (przedsionek i toalety) wprowadzono jednoprzestrzenne wnętrza, których centralnym punktem zarówno funkcjonalnym, jak i estetycznym są umywalki. Zaprojektowano je, jako indywidualne rzeźbiarskie elementy, o mocnych trójkątnych motywach. Zainstalowano również zintegrowane podświetlenie luster, które podkreśla geometryczne formy wnętrza, nadając mu niepowtarzalny charakter. Generalnym wykonawcą całego projektu były firmy Warbud oraz Ad Astra, nadzór nad pracami prowadził Hill International.

 

Złote Tarasy to wielofunkcyjny kompleks, który powstał w samym sercu Warszawy. Obiekt mieści się między ulicami: Złotą i Emilii Plater oraz Dworcem Centralnym i al. Jana Pawła II. Jego symbolem jest pofalowany szklany dach o powierzchni 1 hektara. Nazwa Złote Tarasy nawiązuje do ulicy Złotej i do architektury budynku. Kaskadowo rozmieszczone tarasy obejmują dwa place miejskie – wewnętrzny z fontanną oraz zewnętrzny, otoczony restauracjami. Na pięciu poziomach centrum klienci znajdą ponad 200 marek handlowych, kilkadziesiąt restauracji i kawiarni, kluby muzyczne, kino, klub fitness oraz szereg punktów usługowych. Projekt i funkcjonalność obiektu zostały już wielokrotnie nagrodzone. Złote Tarasy są zdobywcą tytułu najlepszego projektu komercyjnego na świecie (MIPIM Architectural Review Future Project Awards). Więcej na stronie internetowej www.zlotetarasy.pl oraz na FB https://www.facebook.com/ZloteTarasy.

 

Dalszych informacji udziela:

Beata Sadowska

Rzecznik prasowy CH Złote Tarasy
m:+48 (0) 609 14 02 05
Beata.Sadowska@hkstrategies.com