Międzygalaktyczne podróże, fast food w formie pigułek, 2- lub 3-godzinny dzień pracy i samodostosowujące się pokoje hotelowe, które mogą przenieść gości w każde miejsce – od dżungli po górskie szczyty. Na 100-lecie swojego istnienia Hilton podejmuje się przewidzenia trendów, jakie będą panowały w branży turystyczno-hotelarskiej za 100 lat.

Raport, którego wnioski potwierdzają eksperci w obszarze ekologii, innowacji, designu, relacji międzyludzkich oraz odżywiania, pokazuje, jak rozwijająca się technologia oraz zmiany klimatyczne wpłyną na przyszłość branży hotelarskiej.

Najważniejsze kwestie opisujące hotel przyszłości:

Liczy się personalizacja

  • Technologia pozwoli na dostosowanie w czasie rzeczywistym każdej powierzchni, wyposażenia czy mebla do indywidualnych preferencji gościa – lobby hotelowe będzie mogło zamienić się w każde inne pomieszczenie: od relaksującego spa do wypełnionego dźwiękami muzyki baru, dzięki czemu możliwa będzie personalizacja powitania każdego z gości.
  • Podskórne chipy umożliwią nam bezprzewodowe sterowanie otoczeniem: temperaturą, oświetleniem, multimediami i wszystkim innym, dostosowując je do naszych potrzeb.

Kontakt z drugim człowiekiem

  • W świecie przesyconym sztuczną inteligencją, kontakt z drugim człowiekiem stanie się jeszcze bardziej pożądany, niż do tej pory.
  • Dzięki wykorzystaniu technologii, pracownicy hotelu zyskają więcej czasu, by móc zająć się tym, co najważniejsze – ułatwianiem kontaktu gości z innym człowiekiem i budowaniu niezapomnianych wspomnień.

Zrównoważony rozwój w każdym aspekcie – rola odpowiedzialności

  • Kolejne 100 lat przetrwają tylko takie firmy, dla których odpowiedzialność będzie nieodłączną częścią prowadzonej przez nie działalności.
  • Zrównoważony rozwój będzie częścią każdego aspektu powstawania hotelu – od kopuł odpornych na ekstremalne warunki pogodowe do materiałów budowlanych wykonanych z pozyskanego z oceanów plastiku.
  • Hotele będą miały podobne zadania, jak dzisiejsze lokalne władze: zarządzanie lokalnymi zasobami oraz przyczynianie się do rozwoju miejsc, w których będą funkcjonować poprzez tworzenie prowadzonych przez lokalne społeczności owadzich farm oraz hydroponicznych ogrodów warzywnych budowanych na elewacjach budynków.

Zaskakujące zmiany w menu restauracyjnym i personalizacja

  • Będziemy odżywiać się głównie produktami pochodzenia roślinnego, a nasze diety zostaną wzbogacone o dość zaskakujące źródła białka. W menu będą królować bolognese z żuka, zapiekanka z planktonu, czy muffinka z wodorostów.
  • Nowoczesne posiłki przygotowywane będą przy pomocy drukarek 3D, a obsługa pokojowa będzie mogła pochwalić się niespotykanym dotąd poziomem personalizacji dań.
  • Szefowie kuchni będą przygotowywać posiłki dla gości bazując na otrzymanych danych biometrycznych dotyczących ich preferencji kulinarnych i wymagań żywieniowych.

Fitness przyszłości i technologiczny detoks

  • Zmierzymy się w wyścigu pływackim z wirtualnym morskim żółwiem lub wespniemy się po cyfrowo wygenerowanej ścianie prowadzącej na Mount Everest – uprawianie sportu będzie tak wyjątkowe, jak tylko możemy to sobie wyobrazić. Ponadto, energia generowana podczas ćwiczeń będzie mogła zasilać sieć energetyczną hotelu, dzięki czemu budynek będzie w stanie osiągnąć zerowy poziom wpływu na środowisko. Goście hotelowi będą mogli zdobywać nagrody za osiągane przez nich cele podczas treningu.
  • Dzięki danym podróżującym razem z nami od hotelu do hotelu, będziemy mogli kontynuować swój trening w innymi miejscu, również z pomocą trenera personalnego, który pojawi się obok nas w formie hologramu.
  • Czas spędzony z dala od technologii będzie luksusem – chwile spędzane w ten sposób będą niezwykle cenne.

„Od początku swojego istnienia, czyli od 1919 roku, Hilton wyznacza trendy w branży hospitality jako pierwszy wprowadzając na rynek takie udogodnienia jak klimatyzacja czy telewizja w pokojach hotelowych. W zeszłym roku Hilton stał się pierwszą firmą w branży, która obrała sobie za cel zmniejszenie swojego wpływu na środowisko”, powiedział Simon Vincent, EVP oraz prezes EMEA w firmie Hilton. „Wchodzimy w drugi wiek działalności naszej firmy z takimi samymi postanowieniami w obszarze innowacji, wykorzystując siłę technologii oraz naszych pracowników wychodząc naprzeciw potrzebom naszych klientów. Przeprowadzone przez nas badania przewidują wspaniałą przyszłość dla branży hospitality podkreślając rosnące znaczenie interakcji międzyludzkich w świecie coraz bardziej wypełnionym przez różnego rodzaju technologie.”

„W roku 2119 nadal będziemy poszukiwać wyjątkowych doświadczeń, ale będą one bardziej spersonalizowane w porównaniu do dzisiejszych,” twierdzi futurolog Gerd Leonhard. „Ponieważ technologia będzie w naszym życiu wszechobecna, będziemy poszukiwali realnego kontaktu z drugim człowiekiem, w tym z pracownikami hoteli, którzy pomogą nam uczynić nasz pobyt takim, jaki chcemy by był. Za 100 lat hotele będą musiały tworzyć okazje do kontaktu i współpracy, serwując nam chwile, które są na prawdę ważne dla każdego gościa z osobna.”

By dowiedzieć się więcej, ściągnij raport Hiltona opisujący hotele przyszłości: https://we.tl/t-r1LCRr4ARk.