Konkurs Warsaw Insta Festival 2016 dedykowany był pasjonatom fotografii publikujących swoje prace na Instagramie. Druga edycja, w odróżnieniu od poprzedniej miała charakter ogólnopolski, co przełożyło się na dużo większe zainteresowanie konkursem – zgłoszono do niego łącznie 2730 prac.  Rozstrzygnięcie odbyło się w czterech kategoriach – #urbanworkplace,  #zakreceniwpolsce, #ikonypolski i #glowawchmurach. Główną nagrodę w kategorii „Urban Work Place” – kolację z widokiem na panoramę Warszawy widzianą z 35. piętra Warsaw Trade Tower wygrał Filip Bramorski, natomiast „Ikonę Polski”, za którą jury uznało Filharmonię Szczecińską sfotografował Radosław Grzybowski. Kategoria „Głową w chmury” okazała się zwycięska dla Pawła Kozarzewskiego, a nagroda za „Zakręconych w Polsce” powędrowała do Joanny Borowskiej. Wystawę nagrodzonych i wyróżnionych prac będzie można oglądać na 35. Piętrze Warsaw Trade Tower między 13 a 31 maja br. w godzinach 17:00-21:00 (za wyjątkiem poniedziałku, 16 maja). Wystawa będzie czynna również w Noc Muzeów, w sobotę 14 maja do 1 w nocy.

Wybór miejsca – Warsaw Trade Tower – na zakończenie tegorocznej edycji festiwalu miejskiej fotografii Warsaw Insta Festival i organizację pokonkursowej wystawy nie jest przypadkowy. To najlepszy punkt obserwacyjny, z którego można uchwycić każdy interesujący fragment Warszawy. Jak komentuje Izabela Kapil, Vice President Portfolio Management – Europe w firmie Heitman: „Uczestnictwo WTT jako współorganizatora konkursu to dla nas wielki zaszczyt, ale też możliwość pokazania innym z bliska naszych przestrzeni na co dzień niedostępnych. Mamy nadzieję, że kolacją, którą jest jedną z głównych nagród w konkursie będzie dla jego laureata niezapomnianym przeżyciem.”

W ramach konkursu trwającego od 3 marca do 10 kwietnia br. nadesłano 2730 zdjęć, czyli o ponad tysiąc więcej niż w ubiegłym roku. Zdaniem Tomasza Reicha, redaktora naczelnego portalu Nowa Warszawa, współorganizatora festiwalu  – „Tegoroczna edycja Warsaw Insta Festivalu tylko potwierdza, że coraz więcej osób bierze udział w naszym konkursie. Pierwszy raz zdecydowaliśmy się na edycję ogólnopolską. Odtąd co roku WIF będzie odbywał się wszędzie. Pojawiły się też nowe kategorie: Urban Work Place, czyli wymarzone miejsce pracy, co z pewnością może być świetnym źródłem informacji dla pracodawców jak postrzegają miejsce pracy ich podwładni – ale nie tylko; interesująco zapowiada się też kategoria Ikony Polski. Okazuje się, że sporo interesującej architektury powstaje poza Warszawą. Mam nadzieję, że przyszłoroczna edycja będzie cieszyła się równie dużym zainteresowaniem.”

Prace oceniało jury składające się  z dziennikarzy, fotografów, blogerów, osób ze świata show-biznesu oraz specjalistów z branży nieruchomości.  Organizatorem konkursu był portal Nowa Warszawa oraz agencja brandingowa Bueller&Frye. Partnerem głównym konkursu jest Warsaw Trade Tower, a sponsorami nagród – Pałac Kultury i Nauki, warszawski apartamentowiec Cosmopolitan, klub sportowy Legia, Akademia Fotografii oraz firmy deweloperskie Echo Investment i Immobel Polska. Patronat medialny nad festiwalem objął miesięcznik Stolica, Radio Kampus, Eurobulid ECC, portal architektoniczny Bryła.pl, Igers Polska, Mordor na Domaniewskiej, InstaLove. Wroclovers, 1001miejsc.pl i Naszemiasto.pl.

Dodatkowych informacji udziela:

Ewelina Ciuchta, KONKRET PR tel. 508 338 267, e.ciuchta@konkretpr.pl