W okresie od 1.07 do 15.08 w Internecie pojawiło się aż 96,9 tysięcy wzmianek o lodach oraz 6,4 milionów interakcji na ich temat w social media. W top 10 serwisów o największej liczbie wzmianek o lodach, na podium znalazły się kolejno Facebook, Instagram i Twitter. Większą aktywność w postowaniu wykazywały kobiety, a ponad 90% treści miało pozytywny wydźwięk.

W analizie uwzględniono również preferencje Polaków dotyczące smaków i rodzajów lodów. W top 5 najczęściej wymienianych smaków znalazły się: czekoladowy, truskawkowy, malinowy, mango i waniliowy. Lodożercy mogli cieszyć się smakiem swojego ulubionego deseru również w Cukierni Sowa, gdzie w tym sezonie największą popularnością cieszyły się lody mascarpone i czarna porzeczka. Infografika zawiera informacje dotyczące między innymi wzmianek o lodach w social mediach oraz na portalach internetowych, a także preferencji Polaków: najczęściej wybieranych smaków, rodzajów czy miejsc, w których spożywają lody.

Mint Media i Brand24 współpracują intensywnie od lutego bieżącego roku. Agencja interaktywna zrealizowała już, przy wykorzystaniu narzędzia do monitoringu Internetu, przedsięwzięcie dotyczące alertu smogowego czy akcję pomozpamietac.pl dla Muzeum Auschwitz – Birkenau. Kilka miesięcy temu powstała również infografika dotycząca Tłustego Czwartku w Internecie. Celem tych działań jest pomoc klientom w prowadzeniu komunikacji w sieci oraz tworzeniu skutecznych strategii marketingowych, poprzez monitorowanie wypowiedzi użytkowników na temat ich marek.

Infografika jest wynikiem naszych analiz, jakie dzięki Brand24 możemy realizować na potrzeby pracy dla naszych klientów. Monitorowanie różnych tematów pozwala nam na bieżąco poszerzać wiedzę, szukać inspiracji oraz lepiej rozumieć oczekiwania użytkowników w mediach społecznościowych. Tak też było w przypadku Cukierni Sowa i kategorii lodów. Dzięki temu, nasz content pisany dla klienta był zgodny z trendami w spożywaniu tych zimnych przekąsek oraz dopasowany do ich aktualnych preferencji. A przy okazji byliśmy na bieżąco z tym, co robiła konkurencja oraz influencerzy – mówi Michał Chrościcki, Analyst&Strategy Planner Mint Media, który odpowiada za projekty bazujące na monitoringu Internetu i analizę działań w mediach społecznościowych.

 

 

 

Mint Media to agencja interaktywna, działająca na rynku od 2009 r. Firma tworzy zintegrowane strategie marketingowe w mediach społecznościowych oraz kompleksowe realizacje w sferze digital. Jako jedna z pierwszych agencji w Polsce, zaoferowała pakiety mediowe opierające się na wykorzystaniu potencjału Facebooka oraz stworzyła dedykowane aplikacje w tym serwisie. W gronie klientów Mint Media znajdują się, m.in. Unilever, Philips, Perła, Develey, DHL Express, Cukiernia Sowa, J.W. Construction czy Maspex. Więcej informacji na www.mintmedia.pl

Brand24 to narzędzie monitoringu Internetu i mediów społecznościowych. Pozwala na poznanie i zrozumienie opinii Internautów na temat wskazanych firm, marek, czy produktów. Brand24 to lider monitoring Internetu w Polsce. Laureat konkursu na najlepszą aplikację webową The Next Web Startup Awards oraz konkursu na najlepszą aplikację mobilną dla firm Mobile Trends Awards. Wśród klientów są takie marki jak Intel, IKEA, H&M, UPC, Carlsberg, Vichy, Leroy Merlin, Tauron i wiele, wiele innych. Warto też podkreślić, że Brand24 to jednak nie tylko produkt dla dużych marek. To także wartościowe narzędzie dla małych i średnich przedsiębiorstw, które wykorzystują monitoring do budowania relacji z klientami.”