Jak pokazują dane raportu CBOS, w ubiegłym roku szkolnym rodzice wydali średnio 1003 zł w związku z powrotem swoich dzieci do szkoły. Co ciekawe, ci z wyższym wykształceniem przeznaczyli na wyprawkę mniej, m.in. dzięki dokonywaniu bardziej świadomych wyborów zakupowych. By wysokość wydatków nie spędzała rodzicom snu z powiek, platforma eBay uruchomiła specjalną sekcję „Do szkoły za mniej niż 10” z darmową wysyłką.

Wrzesień oraz końcówka lata, nie tylko dzieciom, mają prawo kojarzyć się z powrotem z wakacji i przygotowaniem do nowego roku szkolnego. Jest to gorący czas także dla rodziców, których czekają zwiększone wydatki w związku z 1 września. Jak wynika z raportu CBOS[1], w ubiegłym roku rodzice wydali średnio 1003 zł na przygotowanie szkolnej wyprawki, czyli przeciętnie o 100 zł więcej niż w poprzednim roku.

W zależności od liczby dzieci w rodzinie, rodzice przeznaczyli na swoje pociechy średnio: 686 zł (jedno dziecko), 1268 zł (dwoje dzieci), 1729 zł (troje i więcej dzieci). Z danych wynika również, że pułap deklarowanych wydatków nie pozostaje bez związku z poziomem wykształcenia rodziców: bardziej wykształceni wydają mniej, co może oznaczać, że dokonują bardziej świadomych zakupów lub po prostu wiedzą jak kupować taniej.

Z myślą o potrzebach wszystkich rodziców eBay przygotował specjalną sekcję „Do szkoły za mniej niż 10 zł” dedykowaną właśnie pod inteligentne skompletowanie wyprawki szkolnej. Dzięki niej i innym okazjom, na platformie można znaleźć nie tylko unikalne i przydatne przybory, ale także zaoszczędzić dzięki darmowej wysyłce obowiązującej w programie „Super okazje”.

[1] CBOS, Wydatki rodziców na edukację dzieci w roku szkolnym 2017/2018, październik 2017

***

O eBay

eBay Inc. to globalny lider w handlu, udostępniający platformy Marketplace, StubHub i Classifieds. Wspólnie łączymy miliony kupujących i sprzedających na całym świecie, dając im więcej możliwości i tworząc nowe okazje dzięki koncepcji Connected Commerce. Firma powstała w 1995 roku w San Jose w Kalifornii. eBay to jedna z największych i najaktywniejszych platform sprzedażowych, na której kupujący mogą znaleźć unikalne produkty o doskonałym stosunku ceny do jakości. W 2017 r. sprzedaż przez eBay osiągnęła wartość 88,4 miliarda dolarów brutto.