Początek działalności Grupy Cosentino związany jest z wydobyciem, przetwarzaniem i sprzedażą marmuru w prowincji Almeria, w Hiszpanii. Od 1979 roku firma dynamicznie się rozwija, a prowadzone nieustannie badania sprawiły, że Cosentino sięgnęło po najnowocześniejszą technologię, wykorzystując ją do produkcji innowacyjnych materiałów i wysokiej jakości rozwiązań dla świata architektury. Dzięki współpracy z klientami oraz partnerami, firma przewiduje potrzeby rynku i odpowiada na nie, opracowując nowatorskie rozwiązania, które podnoszą jakość życia ludzi i jednocześnie stanowią dla nich inspirację.

Od samego początku swojego istnienia marka stawia na zrównoważony rozwój, co zapewnia jej czołową pozycję w przemyśle kamieniarskim. Dużą część swoich zysków reinwestuje, przeznaczając środki na poszukiwanie pionierskich rozwiązań w swojej branży. Cosentino stosuje zaawansowaną technologię, by tworzyć nowoczesne powierzchnie, pozwalające na aranżację pięknych wnętrz zarówno w prywatnych domach, jak i obiektach komercyjnych. Różnorodne rozwiązania, oferowane przez markę, zapewniają wachlarz możliwości zarówno architektom, jak i specjalistom z branży budowlanej.

Grupa Cosentino opiera swój rozwój na międzynarodowej ekspansji, innowacyjnym programie badawczo-rozwojowym, poszanowaniu środowiska naturalnego i zasad zrównoważonego rozwoju oraz nieustannym wspieraniu lokalnych społeczności. Ważnymi elementami tożsamości firmy są również szkolenia, respektowanie prawa do równości oraz bezpieczeństwo zatrudnienia.

Aktualnie, produkty marek Grupy Cosentino obecne są w ponad 110 krajach. W obrębie państw, w których firma działa, dystrybucja przebiega głównie na podstawie wykorzystania innowacyjnych, kompleksowych platform dystrybucyjnych i usługowych, zwanych Centrami Cosentino.

Centra Cosentino to dowód na to, że firma jest całkowicie oddana swoim klientom. Miejsca te łączą w sobie cechy magazynu, salonu wystawowego dla marek i produktów oraz sieci sprzedażowej. W obiektach Cosentino realizowane są programy szkoleniowe, przygotowane specjalnie na potrzeby różnych profesjonalistów, którzy w nich uczestniczą: kamieniarzy, architektów, projektantów wnętrz, a także sprzedawców detalicznych.

Portfolio Grupy Cosentino

Dekton® by Cosentino to najmłodsza marka z katalogu firmy. Dekton jest ultrakompaktową powierzchnią, opracowaną przez Dział Rozwoju i Badań Grupy Cosentino. Światowa premiera marki miała miejsce w 2013 roku, a jej opracowanie pochłonęło 22 000 godzin badań. Dekton® pozwala upiększać przestrzeń wielkoobjętościowymi i wielkoformatowymi płytami, których ilość zastosowań w projektowaniu jest niezmierzona. Ponadto materiał można w pełni spersonalizować, dzięki czemu jest idealnym sprzymierzeńcem projektantów i architektów.  Na ofertę marki Dekton składa się 8 zróżnicowanych kolekcji płyt. Więcej informacji na: http://www.dekton.com/

Silestone® by Cosentino jest wiodącą na świecie marką powierzchni kwarcowych. Materiały w tej linii wytwarzane są w 90% z naturalnego kwarcu, dzięki czemu powierzchnie Silestone są wysoce odporne na plamy, wstrząsy i zarysowania oraz mają niski współczynnik wchłaniania płynów. Kolekcję tworzą płyty dostępne w ponad 60. odcieniach, trzech teksturach i różnych formatach. Wśród produktów marki Silestone znajdziemy m.in. bestsellerową serię Eternal, inspirowaną kamieniem naturalnym. Kolory i żyły łączą się w każdej płycie nieco inaczej, tak, aby stworzyć unikalny wzór. Kolekcja jest odzwierciedleniem niepowtarzalnego piękna i elegancji, występującego w samej naturze. Marka Silestone, w 2015 roku, świętowała swoje 25-lecie.

http://www.silestone.com/

Sensa by Cosentino® to marka zabezpieczonego kamienia naturalnego od Cosentino. Granity i kwarce poddawane są rewolucyjnej impregnacji, która sprawia, że są wysoce odporne na zaplamienia, a tego typu ochrona jest gwarantowana przez 15 lat użytkowania. Sensa by Cosentino® oferuje szeroki wybór kolorów, przy możliwym zastosowaniu specyficznego wykończenia dla każdego z nich – typu suede (zamsz), poler lub caresse (aksamit). Naturalny, zabezpieczony kamień Sensa by Cosentino® można łączyć z dowolnym stylem wystroju czy projektu. Nadaje on także elegancki charakter kuchniom i przestrzeniom, w których zostaje wykorzystany. Więcej o rozwiązaniach marki na stronie: http://www.sensabycosentino.com

Wśród ambasadorów marek Grupy Cosentino znaleźli się: amerykańska supermodelka – Cindy Crawford, hiszpański tenisista – Rafael Nadal oraz David Muñoz – szef kuchni kilku madryckich restauracji.

13.09.2018r. w Parzniewie koło Warszawy odbędzie się oficjalne, wielkie otwarcie pierwszego centrum logistycznego Cosentino w Polsce. Hiszpański wieczór poprowadzi znana i ceniona krytyk designu – dr Krystyna Łuczak Surówka. Swoją obecnością wydarzenie uświetnią Ambasador Hiszpanii Francisco Javier Sanabria Valderrama oraz przedstawiciele Grupy Cosentino z głównej siedziby w Almerii. Na scenie z wystąpieniem o kamieniu w architekturze pojawi się również światowej sławy designer i projektant wnętrz – Robert Majkut.

Więcej o Grupie Cosentino oraz jej markach dostępne na stronie:  http://www.cosentino.com/