Małe i średnie przedsiębiorstwa są dźwignią rozwoju polskiej gospodarki. Stanowią 99% wszystkich firm obecnych na rynku, zatrudniają 68% pracowników i generują ponad połowę PKB Polski. Według danych Komisji Europejskiej, w porównaniu ze średnią w Unii Europejskiej, polskie MŚP ciągle rzadziej wykorzystują narzędzia cyfrowe, na przykład potencjał mediów społecznościowych (8,1% w Polsce, 14% średnio w UE) czy sprzedaż towarów i usługi w Internecie (9,3% w Polsce, 15% średnio w UE).

Facebook jest największą platformą społecznościową umożliwiającą firmom dotarcie do 1,44 miliarda potencjalnych klientów na całym świecie, a w tym ponad 13 milionów w Polsce. Już ponad 40 milionów małych i średnich przedsiębiorstw na świecie aktywnie wykorzystuje strony na Facebooku do promowania swojej działalności. Zyskują w ten sposób efektywny kanał komunikacji z aktualnymi i potencjalnymi klientami, w tym także na urządzeniach mobilnych, z których korzysta większość użytkowników Facebooka. W Polsce jest to ponad 9,5 miliona osób miesięcznie. Według statystyk 84% użytkowników Facebooka w Polsce jest na platformie połączonych z co najmniej jedną stroną należącą do małej lub średniej firmy. W sumie użytkownicy w Polsce stworzyli 481 milionów takich połączeń.

„Bez względu na rozmiar biznesu, Facebook daje firmom możliwość dotarcia do zainteresowanych nimi osób w skalowalny i skuteczny sposób. Małe i średnie przedsiębiorstwa często wykorzystują Facebooka jako kluczową platformę, na której budują swoją markę, sprzedają produkty i zwiększają grono klientów. Dlatego każdego miesiąca dwa miliony MŚP aktywnie inwestuje na Facebooku. W stosunku do ubiegłego roku ta liczba zwiększyła się o 50%. Naszym celem jest odpowiedź na ich biznesowe potrzeby na każdym etapie ich rozwoju” – powiedział Robert Bednarski, Dyrektor na Europę Środkowo-Wschodnią w Facebooku

Konferencja „Boost Your Business” prezentuje również sukcesy polskich małych i średnich przedsiębiorstw na rynku lokalnym, narodowym i globalnym. Firmy takie jak targ internetowy Rano Zebrano, producent mebli z litego drewna lupus73 czy doradcy z Lawmore specjalizujący się w wysokiej jakości usługach prawniczych dla branży kreatywnej, start-upów i firm z branży e-commerce, opowiadają o sukcesach biznesowych, w których kluczowym czynnikiem rozwoju jest Facebook.

W trakcie panelu dyskusyjnego z decydentami poruszono z kolei temat tworzenia efektywnego otoczenia gospodarczego i regulacyjnego, pozwalającego polskim firmom na maksymalne wykorzystanie cyfryzacji, zapewniającej innowacyjny rozwój i wzrost gospodarczy.

„Firmy z sektora MŚP są fundamentem naszej gospodarki: blisko 50% PKB w Polsce jest generowane właśnie przez małe i średnie przedsiębiorstwa. Wciąż jednak poziom wykorzystania i adaptacji cyfrowych narzędzi jest poniżej naszych możliwości. Ponieważ tempo rozwoju cyfrowej gospodarki jest niezwykle wysokie, regulacje prawne powinny raczej odnosić się do ogólnych zasad funkcjonowania, niż dostarczać szczegółowych wymagań i warunków, które mogą hamować dalszy rozwój MŚP w Polsce” – powiedział Andrzej Arendarski, prezes Krajowej Izby Gospodarczej.

„Ponad 40 milionów małych i średnich przedsiębiorstw z całego świata aktywnie wykorzystuje strony na Facebooku – przede wszystkim dlatego, że są darmowe, łatwe w użyciu i dobrze działają na urządzeniach mobilnych. Właściciele firm wykorzystują Facebooka w swojej działalności, nbo wiedzą jak go używać: założenie strony firmowej jest tak samo proste, jak prywatnego profilu. A Facebook dociera tam, gdzie są już ich klienci” – powiedział Jakub Turowski, Head of Public Policy w Facebooku w Polsce. „Ludzie korzystają z Facebooka na urządzeniach mobilnych średnio  14 razy dziennie, a w Polsce robi to ponad 6 milionów ludzi dziennie. To demokratyzacja marketingu dla małych i średnich przedsiębiorstw – wszystkie firmy otrzymują te same narzędzia, dzięki którym mogą się łatwo i efektywnie rozwijać, bez względu na rozmiar, lokalizację, branżę lub poziom umiejętności.”