W tegorocznej, 13-tej edycji, Cosentino spodziewa się oryginalnych, wizjonerskich projektów przyszłych specjalistów w dziedzinie architektury i designu. Tematem konkursowych zmagań w pierwszej kategorii: Architektura, jest hasło „Cosentino i woda”. W drugiej: Projektowanie i Design, można zmierzyć się z wyzwaniem „Cosentino i energia”. W ramach tych tematów organizatorzy pozostawiają startującym pełną swobodę w zakresie procesu twórczego, jednak każdy projekt powinien uwzględniać jeden z innowacyjnych produktów Cosentino: powierzchnię kwarcową Silestone®, powierzchnię ultrakompaktową Dekton® i / lub kamień naturalny ze specjalną ochroną przeciw plamom – Sensa by Cosentino®.

Szeroko komentowany konkurs CDC nieustannie umacnia swoją pozycję i staje się coraz bardziej rozpoznawalny na arenie międzynarodowej. Dowodem jego rangi jest wsparcie i patronat kilkudziesięciu prestiżowych szkół wyższych i instytucji związanych z architekturą m.in.: z Hiszpanii, Włoch, Portugalii, Francji, Niemiec, Stanów Zjednoczonych, Meksyku, Izraela, Singapuru czy Australii.

Przesłane prace zostaną poddane głosowaniu profesjonalnego jury, składającego się z profesorów uczelni patronujących, osobowości świata architektury i wzornictwa, oraz przedstawicieli Grupy Cosentino. Jury oceni koncepcyjną i techniczną jakość projektów, kreatywność, innowacyjność, możliwości opracowania i budowy prezentowanych prac, a także wpasowywanie się propozycji w ważną dla firmy ideę zrównoważonego rozwoju oraz dostosowanie koncepcji projektu do produktów oferowanych przez Grupę Cosentino. Taka formuła konkursu nie tylko pozwoli uczestnikom sprawdzić swoje umiejętności, ale także zdobyć międzynarodowe uznanie w bardzo wczesnym stadium kariery zawodowej. Zwycięzcy obu kategorii mogą także liczyć na późniejsze zainteresowanie ze strony mediów.

Do ubiegłorocznej edycji Cosentino Design Challenge zgłoszono 333 prace (141 w kategorii architektura oraz 192 w kategorii design). Oficjalne ogłoszenie wyników miało miejsce w Cosentino City Madrid, gdzie przyznano nagrody trzem zwycięzcom w każdej z kategorii, a spotkanie zakończyło się przemówieniem gościa specjalnego, architekta Daniela Rincón de la Vega.

Zwycięzcami zeszłorocznej edycji konkursu Cosentino Design zostali: w kategorii Architektura (sztuki widowiskowe) „Geode of marble” projektu Laury García Navas, „Stalactige” Miguela J. Martíneza Peirotén i „DUTTILE” Esteli Benito Molina.

W kategorii Design (Cosentino i światło) zwyciężyły projekty: „Marble Origami” autorstwa Sophie Perrier, “Ascension of the Stones” Ulisesa Moya Rodrígueza oraz “Bajo la sombra de un árbol” Davida Hervás Reya.

Studentów zainteresowanych udziałem w konkursie zapraszamy do zgłaszania się za pośrednictwem dedykowanej strony internetowej organizatora: www.cosentinodesignchallenge.org

Projekty opisane w języku angielskim można zgłaszać do 1 czerwca 2019r. W obu kategoriach konkursowych przyznane zostaną trzy nagrody o wartości 1.000 €, a także trzy nagrody pocieszenia dla finalistów.

 

O Grupie Cosentino

Grupa Cosentino to rodzinna firma o zasięgu globalnym, która wytwarza wysokiej jakości, innowacyjne powierzchnie dla branży architektonicznej i projektowania wnętrz oraz zajmuje się ich dystrybucją.

Dzięki współpracy z klientami i partnerami ta wiodąca spółka wymyśla i przewiduje nowatorskie rozwiązania, które podnoszą jakość życia ludzi i stanowią dla nich inspirację. Jest to możliwe dzięki pionierskim markom, liderom w swoich segmentach rynkowych, takim jak Silestone®, Dekton® i Sensa by Cosentino®. Są to zaawansowane technologicznie powierzchnie, które pozwalają tworzyć unikatowe przestrzenie i projekty w domach oraz w przestrzeni publicznej.

Swój rozwój Grupa opiera na międzynarodowej ekspansji, innowacyjnym programie badawczo-rozwojowym, poszanowaniu środowiska naturalnego i zasad zrównoważonego rozwoju, trwałym zaangażowaniu we wspieranie społeczeństwa i lokalnych społeczności, a także na szkoleniach, respektowaniu prawa do równości oraz bezpieczeństwie zatrudnienia.

Aktualnie produkty i marki Cosentino są obecne w ponad 110 krajach, a ich dystrybucją Grupa zarządza ze swojej centrali w Almerii (Hiszpania). Obecnie Cosentino działa w 40 krajach, a własne aktywa ma w 29 z nich. Grupa dysponuje 8 fabrykami (z tego 7 w Almerii (Hiszpania) i 1 w Brazylii) oraz 1 inteligentną platformą logistyczną w Hiszpanii, a także ponad 120 jednostkami handlowymi i biznesowymi na całym świecie. Ponad 90% skonsolidowanego obrotu Grupy Cosentino pochodzi z rynków międzynarodowych, co wg forum dla wiodących marek w Hiszpanii (Leading Brands of Spain Forum – FMRE, wyd. 2017) czyni Cosentino najbardziej umiędzynarodowioną spółką w Hiszpanii.

Więcej o Grupie Cosentino oraz jej markach dostępne na stronie: www.cosentino.com