Na rynku dostępnych jest wiele rodzajów przetworów mlecznych – maślanki, kefiry, jogurty, serki, twarożki itp. Choć ze swej uniwersalności w kuchni zasłynął jogurt naturalny, warto także wypróbować także wariacje nt. serka homogenizowanego. Serki są nie tylko pyszne i zdrowe, ale dają także mnóstwo możliwości do tego, by „wyczarować” z nich coś niezwykłego.

 

Jaki serek wybrać?

Wybierając serek homogenizowany pamiętajmy, że im prostszy skład tym lepiej. Unikajmy nadmiaru konserwantów, barwników i cukru, gdyż mają one negatywny wpływ na zdrowie. Buszując pomiędzy sklepowymi półkami warto zwrócić uwagę na produkty BIO czyli organiczne. Charakteryzują się one przede wszystkim zastosowaniem składników pochodzących z gospodarstw ekologicznych – a więc takich, w których nie stosuje się sztucznych nawozów, pestycydów i modyfikacji genetycznych. Nie zawierają w swoim składzie środków konserwujących i tzw. polepszaczy smaku, dzięki czemu wraz z serkiem nie dostarczamy naszemu organizmowi szkodliwej chemii. Co więcej, produkty organiczne zawierają znacznie więcej wartości odżywczych, a więc witamin i minerałów niezbędnych dla prawidłowego pracy mięśni, kości i mózgu.

Jeżeli szukasz wysokiej jakości serka BIO sięgnij po nową propozycję od marki Bakoma – BAKOMA BIO – to naturalnie lekka przekąska. Zdrowy i naturalny skład  potwierdzony jest  certyfikatem BIO, co gwarantuje, że składniki uprawiano bez użycia  nawozów sztucznych, pestycydów oraz bez modyfikacji genetycznych. Co więcej, pasza krów z których pozyskano mleko pochodzi z własnej produkcji gospodarstw ekologicznych. Popularne warianty smakowe – wanilia i truskawka idealnie sprawdzą się jako drugie śniadanie, lekka przekąska lub deser. Brzmi smakowicie i zdrowo, nieprawdaż?

 

 

Serkowe śniadanie, lunch i przekąska

Najprostszym śniadaniem na bazie jogurtu czy serka homogenizowanego jest owsianka – wystarczy dodać płatki owsiane i gotowe. To jednak nie jedyna opcja serkowo-jogurtowej owsianki. Wypróbuj nasz przepis – jest nie tylko smaczny i sycący, ale także dodaje mnóstwo energii na cały dzień!

 

Owsianka jabłkowo-cynamonowa z serkiem waniliowym i nutą orzecha

Składniki (1 porcja):

Płatki owsiane 50 g

Serek waniliowy np. BAKOMA BIO 140 g

Jabłko 50 g

Orzechy włoskie, 2 duże sztuki

Rodzynki, 1 łyżeczka

Cynamon, 1 łyżeczka

 

Przygotowanie:

Płatki owsiane wsyp do miski i zalej gorącą wodą nieco ponad ich powierzchnię. Przykryj talerzem i odstaw na 5 min aż napęcznieją. W czasie oczekiwania posiekaj orzechy włoskie za pomocą noża bądź blendera oraz pokrój jabłko w dość drobną kostkę. Do gotowych płatków owsianych dodaj serek waniliowy, jabłko i rodzynki. Na wierzchu posyp cynamonem. Gotowe!

 

Słodki obiad

Serek homogenizowany nie kojarzy Ci się z daniem obiadowym? Czas to zmienić! Serek może być doskonałym dodatkiem do naleśników, racuchów, a także ryżu czy makaronu na słodko. Takie danie sprawdzi się jako lekki, letni obiad czy lunch. Jak zrobić ryż na słodko? To bardzo proste!

 

Ryż z serkiem i truskawkami

Składniki (2 porcje):

Ryż, 1 szklanka suchego

Mleko, 3 szklanki

Cukier waniliowy, 3 łyżeczki

Serek homogenizowany truskawkowy np. BAKOMA BIO, 2 sztuki po 140 g

Truskawki wg. uznania, optymalnie 10-15 średnich sztuk

 

Przygotowanie: Do małego garnka wsyp ryż i dodaj cukier waniliowy. Zalej mlekiem i gotuj powoli na wolnym ogniu ok. 20 min od czasu do czasu mieszając. W wolnej chwili opłucz i pokrój na ćwiartki truskawki. Ugotowany ryż wyłóż na talerz, polej serkiem homogenizowanym i ozdób truskawkami. Danie świetnie smakuje zarówno na ciepło, jak i na zimno.

Proste desery

Serek homogenizowany to pyszny deser sam w sobie, czasem warto jednak podkręcić jego smak. Możemy wykorzystać go do wszelkiego rodzaju koktajli z owocami, podawać w towarzystwie świeżych owoców lub jako lody – wystarczy włożyć na noc kubeczek serka do zamrażarki (najlepiej z wbitym wewnątrz patyczkiem do lodów), aby już następnego dnia cieszyć się tą zdrową przekąską. Co jeszcze można wyczarować z pozornie zwyczajnego serka? Wypróbuj ciasto na bazie serka waniliowego – idealnie na co dzień i na większe przyjęcia.

 

Sernik z serków homogenizowanych

Składniki (ok. 8 porcji):

Ciasto: Mąka, 4 szklanki

Cukier puder, ¾ szklanki

Proszek do pieczenia, łyżka

Margaryna, 250 g schłodzonej

Żółtka, 4 sztuki

Śmietana, 4 łyżki

Masa:   Masło, 2/3 kostki

Jaja, 4 sztuki

Cukier puder, 3 łyżki

Serek homogenizowany waniliowy np. BAKOMA BIO, 6 sztuk po 140 g

Cukier waniliowy, opakowanie

Mąka ziemniaczana, łyżka

 

Przygotowanie: Mąkę przesiewamy na blat. Formujemy dołek, w którym umieszczamy żółtka, cukier waniliowy, proszek do pieczenia, śmietanę i posiekaną uprzednio w kostkę margarynę. Zagniatamy ciasto i chowamy na ok. 10 min do lodówki.

Czekając na schłodzenie się ciasta wykładamy prostokątną formę papierem do pieczenia. Następnie nakładamy na nią 2/3 ciasta, pozostałą część umieszczamy w zamrażarce. Masę przygotowujemy miksując masło z żółtkami, cukrem pudrem i cukrem waniliowym. Osobno ubijamy pianę z białek. Do margaryny z żółtkami dodajemy serki  homogenizowane i mąkę ziemniaczaną, a następnie delikatnie łączymy z białkami. Masę przekładamy na blachę z ciastem. Pozostałą cześć ciasta (z zamrażalnika) ścieramy na wierzch tworząc kruszonkę. Pieczemy ok. 1 h w temperaturze 150 °C.

 

Użyte w przepisach serki Bakoma Bio (140 g) kupisz za ok. 2,49 zł

Więcej na: https://bakoma.pl/