Dzięki zaangażowaniu konsumentów pierwszy etap akcji społeczno-konsumenckiej „Serce Rośnie” firmy Wawel zakończył się sukcesem. Udało się jeszcze przed planowanym terminem w wirtualny sposób nakleić aż 2,5 miliona serc, co oznacza, że Wawel przeznaczy 2 500 000 zł na cele społeczne. Wnioski? Polacy chcą pomagać. Teraz, w drugim etapie akcji, to również konsumenci będą decydować, jakiej wysokości kwoty trafią od Wawelu do poszczególnych organizacji charytatywnych.

Za sukces pierwszego etapu akcji „Serce Rośnie” niezaprzeczalnie odpowiadają konsumenci. To oni na dedykowanej stronie www.sercerosnie.com.pl naklejali milion wirtualnych serduszek na czekoladę Wawel, zwiększając pulę środków, którą Wawel przeznaczy na wsparcie organizacji charytatywnych – będzie to aż do  2 500 000 złotych.

Teraz przed konsumentami kolejny etap i nowe wyzwanie – każdy może przyczynić się do tego, jaka kwota trafi na wybrany cel społeczny. Teraz wystarczy na stronie www.sercerosnie.com.pl rejestrować kody z opakowań produktów marki Wawel oznaczonych serduszkiem akcji lub paragony za zakup produktów na wagę. Dzięki temu realna kwota wskazana na opakowaniu – od 50 groszy z batonów po nawet kilka złotych z bombonierek z czekoladkami Wawel – przy każdej rejestracji zasili konto konkretnej, wybranej przez konsumenta organizacji spośród pięciu biorących udział w akcji. Moc pomagania ma cała oferta Wawelu, w tym limitowana seria wiosenna.

„Ogromnie nas cieszy, że Polacy tak chętnie dołączyli do akcji, zresztą nie ma się co dziwić bo jest to akcja wyjątkowa w swoim rodzaju, a Polacy mają duże poczucie niezależności, oryginalności i są wrażliwi na sprawy wyjątkowe” – mówi Tomasz Schimscheiner, prezes Fundacji “Wawel z Rodziną”. „A teraz mogą się jeszcze przekonać, że dobro szybko do nich wraca i to jak szybko! – każdy, kto przekazuje środki m.in. na naszą Fundację, może też zbierać punkty na swoim koncie i wymieniać je na wprawdzie drobne, ale jakże atrakcyjne i przyjemne nagrody, jak np. bilety do kina.”

“Akcja organizowana przez Wawel to dowód na to, że jeśli ktoś stworzy odpowiednią możliwość, to okazuje się, że w Polakach jest wielka wola pomagania. Trzeba ją tylko wyzwolić. Proste kliknięcie to w efekcie wielki gest, a codzienne zakupy, które większość z nas robi bez większej refleksji, mogą się przyczynić do czegoś wyjątkowego” – mówi Ewa Błaszczyk, prezes Fundacji “Akogo?”. Pozostali Ambasadorzy akcji to Anna Dymna, Jasiek Mela i ks. Jacek Stryczek.

Akcja “Serce Rośnie” trwa do końca roku 2018 r.

Firma Wawel działalność dobroczynną rozpoczęła już na początku XX wieku, kiedy to część zysku ze sprzedaży czekolady Lotniczej przeznaczano na cele społeczne. Powołanie w  2008 roku Fundacji „Wawel z Rodziną”, która wspiera potrzebujące rodziny i udziela im pomocy społecznej, a także akcja „Serce Rośnie” to kontynuacja działalności charytatywnej marki.”